Search
Close this search box.

آشنایی با نحوه شستشوی پتو با ماشین لباسشویی

چکیده محتوا این صفحه

آشنایی با نحوه شستشوی پتو با ماشین لباسشویی

شستشوی پتو با ماشین لباسشویی نیازمند رعایت نکات گوناگونی است . عدم رعایت این مسائل می تواند هم به پتوی شما و هم به این دستگاه ارزشمند صدمات جدی وارد کند . حتماً قبل از قرار دادن پتو درون ماشین لباسشویی آن را ، تکانیده و تمیز نمایید .

نکته دیگر این می باشد ، که بایستی مطمئن شوید دستگاه مناسب برای شستشوی پتو است . دیگر نکته بسیار مهم دربرگیرنده بهره گیری از مقدار مناسب مواد شوینده و رعایت نکات شروع مراحل شستشوی است .

ما در طول این مطلب از خود در تعمیرکار گروپ مایل هستیم ، به صورت کامل بدین موارد پرداخته و به سؤالات شما پاسخ‌گوی باشیم .

 

آیا می توانیم پتوی خود را با ماشین لباسشویی شستشوی دهیم ؟

شما می توانید پتوها را درون ماشین لباسشویی شستشوی دهید ، تا هنگامی که برچسب مراقبت از پارچه آن نشان بدهد ، که انجام آن بدون خطر است . برخی از پتوها را هم نمی توان به هیچ وجه درون ماشین لباسشویی شستشوی داد ، بنابراین باید پتوی خود را به خشکشویی بدهید .

پس باید پیش از آشنایی با نحوه شستشوی پتو با ماشین لباسشویی این موارد را مورد توجه قرار بدهید .

بیشتر بخوانید: صفر تا صد تراز کردن انواع ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی چند کیلویی برای شستشوی پتو مناسب می باشد ؟

شستن پتو رابطه ای مستقیم با برند ماشین لباسشویی دارد . قبل از انجام این کار باید مطمئن بشوید ، که ماشین لباسشویی مناسب برای شستشوی پتوست یا خیر ! به گونه ای کلّی می توان چنین گفت ، که با لباسشویی های 7 ، 8 ، 10 ، 12 کیلویی می توان جهتِ شستشوی پتوها اقدام کرد .

 

ماشین لباسشویی چند کیلویی برای شستشوی پتو مناسب می باشد ؟

آموزش کامل نحوه شستن درست انواع پتو با ماشین لباسشویی

شستشوی پتو با ماشین لباسشویی دارای چند مرحله می باشد ، که در این قسمت بدان ها خواهیم پرداخت .

 

  1. پتوی خود را پیش از شستشوی آماده کنید:

قبل از قرار دادن پتوی خود درون ماشین لباسشویی بایستی آن را به خوبی در فضای باز بتکانید ، تا هر نوع ؛ مو ، کرک و آشغالی که لا به لای پتو باقی باقی مانده ، خارج بشود . چنانچه که شما این کار را انجام ندهید ، موها ، کرک و آشغالِ موجود در پتو درون فیلتر دستگاه گیر خواهد کرد و موجبِ بروز خرابی می شود .

از خاطر نبرید ، که پتو میزان آب بسیار جذب می کند و به هنگام شستشوی وزن آن دو الی سه برابر خواهد شد . به همین خاطر ، پیش از آن که درون ماشین لباسشویی پتوی خود را بیاندازید ، از گنجایش دستگاه خود مطمئن بشوید .

چنانچه که چیزی برروی پتو ریخته شده و باقی مانده است ، از پیش آن را از روی پتو پاک نمایید . زیرا آن آلودگی امکان دارد در شستشوی پتو با ماشین لباسشویی به فیلتر دستگاه راه پیدا کند .

  1. آیا پتوی شما رنگ می دهد ؟

گاهاً یک لباس درون ماشین لباسشویی موجب تغییر رنگ البسه دیگر می شود . به همین خاطر ، توصیه می کنیم پیش از آن که پتوی خود را درون دستگاه بیاندازید ، از رنگ ندادن آن اطمینان کسب کنید . جهتِ انجام این کار مراحل زیر را انجام بدهید ؛

  • جهتِ اطمینان از عدم رنگ دادن پتو درون ماشین لباسشویی ، گوشه ای از آن را درون یک تَشتِ آب خیس نمایید .
  • پس از آن چند دقیقه ای صبر کنید ، تا گوشه پتو کاملاً خیس بشود .
  • سپس یک دستمال یا حوله به دست گرفته و بخش خیس پتو را داخل دستمال بپیچید .
  • در صورتی که دستمال و یا حوله رنگی شد ، توصیه می کنیم پتو را به صورت تک درون ماشین لباسشویی شستشوی دهید . چرا که شستشوی پتو با ماشین لباسشویی همراه با دیگر لباس ها برروی رنگ آن ها اثر خواهد گذاشت .

اکنون شما فرا گرفتید نباید پتوی خود را همراه با سایر لباس ها درون ماشین لباسشویی خود قرار بدهید . در ادامه نیز همراه ما باشید . چرا که نکات جذاب تری را بیان خواهیم کرد .

 

  1. مراحل پایانی شستشوی پتو با ماشین لباسشویی :

بعد از پشت سر گذاشتن مراحل نخستین و اطمینان خاطر از آمادگی برای شستن پتو درون ماشین لباسشویی به سراغ مراحل پایانی بروید ؛

  • پتوی خود را داخل مخزن ماشین لباسشویی قرار بدهید .
  • شما باید برنامه شستشوی مناسب را ، با توجه به مدل دستگاه انتخاب کنید .
  • پودر شستشوی و یا مایع لباسشویی را درون جاپودری ماشین لباسشویی بریزید .
  • باری دیگر برچسب دستورالعمل شستشوی پتو را با دقّت عمل بررسی کنید ، تا مطمئن بشوید که آیا امکان استفاده از نرم کننده وجود دارد یا خیر !
  • چنانچه که دیدید پتو بیش از اندازه کثیف است ، قبل انتخاب برنامه مناسب شستشوی پتو با ماشین لباسشویی یک بار برنامه پیش شستشوی را انتخاب نمایید ، تا پتو به خوبی خیس بخورد .
  • در زمان قرار دادن پتو درون مخزن ، مچاله نباشد . پس سعی کنید وزن پتو به صورت یکسان درون مخزن پخش شود .

در پایان دکمه شروع را بفشارید ، تا فرآیند شستشوی پتو آغاز گردد .

 

شیوه خشک شدن پتو بعد از شستشوی درون ماشین لباسشویی

شیوه خشک کردن پتو پس از شستشوی درون لباسشویی به ترتیب زیر پیش می رود ؛

  • پس از خارج نمودن پتوی شسته شده از ماشین لباسشویی ، بایستی آن را به خوبی خشک نمود .
  • از خاطر نبرید ، که بیشتر پتوهای موجود غیر قابل اتوکشی هستند .
  • برای کسبِ اطمینان از این موضوع که آیا می توان پتو را اتو کشید یا نه ، باید به برچسب دستورالعمل شستشوی پتو مراجعه کنید .
  • نهایتاً پس از شستشوی پتو با ماشین لباسشویی آن را صاف پهن نموده ، تا نیازی هم به اتوکشی نداشته باشید .

شیوه خشک شدن پتو بعد از شستشوی درون ماشین لباسشویی

برنامه مخصوص برای شستشوی پتو

جهتِ شستن پتو بایستی از آب ولرم و یا گرم استفاده گردد . ماشین لباسشویی خود را برروی بالاترین ظرفیت تنظیم بنمایید و چرخه شستشوی را در حالت « ظریف » یا « ملایم » قرار بدهید . توصیه می کنیم با توجه به وزن پتو از مقدار شوینده کمتری استفاده کنید .

چرا که پاک نمودن و زدودن میزان بسیاری شوینده از پتو سخت بوده و بعد از شستشوی پتو با ماشین لباسشویی شاهد باقی ماندن کف بسیار خواهید بود . به خاطر داشته باشید که بهره گیری از مایع نرم کننده امکان دارد موجب ایجاد لکه برروی پتو یا روتختی شما بشود .

البته شما می توانید در چرخه شستشوی نهایی ، از 2/1 فنجان سرکه مقطر استفاده کنید . این گونه با پتویی خوش بوتر و عاری از هیچ گونه پودر شوینده رو به رو خواهید شد .

برنامه مخصوص برای شستشوی پتو

نکات مهم در شستشوی پتو با ماشین لباسشویی

قبل از شستشوی پتو با ماشین لباسشویی مطمئن شوید ، که دستگاه شما از عهده انجام چنین کاری بر می آید .

چنانچه که ماشین لباسشویی شما از چنین قابلیتی برخوردار نبود ، از سایر روش های شستشوی پتو استفاده کنید ، بهتر است . چرا که استفاده بیشتر از ظرفیت دستگاه ، در کوتاه‌ مدّت بدان صدمه خواهد رساند .

در مراحل بعدی ، برچسب موجود در کنار پتو را بررسی بنمایید . چنانچه که پتوی شما قابلیت شستشوی در لباسشویی را داراست ، برای ادامه کار پیش روید . اگر که چنین برچسبی برروی پتو دیده نمی شود ، توصیه می کنیم تستِ رنگ کنید . به خصوص اگر شستشوی پتو با ماشین لباسشویی برای اوّلین بار است ، که انجام می شود .

برای انجام این کار ، همانطور که در قسمت فوقانی گفتیم ، گوشه ای کوچک از پتوی خود را درون یک تَشتِ آب خیس نمایید . بعد از گذر چند دقیقه یک دستمال سفید برداشته و آن گوشه را درون دستمال بپیچانید . چنانچه که دستمال رنگی شد ، پتو را به صورت تنها داخل مخزن قرار بدهید و یا به صورت دستی شستشوی دهید .

نکات مهم در شست و شوی پتو

برخی از مهم ترین نکته ها در شستن پتو با لباسشویی

  • به خاطر داشته باشید ، که پتو پس از خیس شدن دو یا سه برابر سنگین تر می شود ‌‌.
  • قبل از شستشوی پتو با ماشین لباسشویی ، آن را به خوبی بتکانید .
  • در صورت وجود آلودگی یا لکه برروی پتو با استفاده از چاقو جدا کنید .
  • تنظیمات ماشین لباسشویی را برروی چرخه ملایم قرار بدهید . چرا که چرخه سریع می تواند فرم نخستین پتو را به هم ریزد .
  • وزنِ پتو را به صورت کاملاً یکدست در مخزن دستگاه پخش کنید ، تا به گونه ای یکنواخت تمیز گردد .
  • حتماً از مواد شوینده کم و ملایم استفاده نمایید . زدودن مواد شوینده از لا به لای پتو چندان راحت نبوده و امکان دارد میزان بسیاری کف داخل الیاف باقی ماند .
  • در صورت اتومات بودن ماشین لباسشویی حتماً گزینه شستشوی پتو با ماشین لباسشویی را انتخاب کنید . ولی در صورت دستی یا نیمه اتوماتیک بودن دستگاه ، شستشوی پتو را با آبی سرد شروع نمایید . شما در دور دوّم امکان استفاده از آب گرم را خواهید داشت .
  • و در پایان دکمه استارت شستشوی را بفشارید ، تا مراحل شروع گردد . برای پتوهای ظریف و پشمی چندان به کامل شدن مراحل شستشوی نیازی نیست . ولی شستشوی پتو با الیاف مصنوعی به صورت یک دور کامل ، الزامی خواهد بود .

جهتِ شستشوی پتو از چه موادی استفاده نماییم ؟

برای هرچه تمیزتر شدن پتو ، حتماً از مواد شوینده مرغوب استفاده کنید . از افزودن آن به مقدار زیاد ، اجتناب ورزید . مقدار زیاد مواد شوینده باعث خواهد شد کف و مواد درون الیاف پتو جا خوش کرده و بدان ها صدمه رساند .

پس در شستشوی پتو با ماشین لباسشویی شما ملزم خواهید بود مواد شوینده را به صورت رقیق و ضعیف بافزایید .

 

شست و شوی پتو

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب نحوه شستشوی پتو با ماشین لباسشویی را بررسی کردیم . امیدواریم شما با مطالعه این نکات یک شستشوی عالی را پشت سر و پتویی تمیز از ماشین لباسشویی خود تحویل بگیرید .

بیشتر بخوانید: دلایل یکسره شدن جاروبرقی ها چیست ؟

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *