Search
Close this search box.

تشریح مدار و قطعات برد یخچال ساید

چکیده محتوا این صفحه

تشریح مدار و قطعات برد یخچال ساید

مدار و قطعات برد یخچال ساید مهم ترین جزء یخچال ساید است ، که بر ایمنی عمومی محصول تاثیر دارد . ابن قطعه ، جریان الکتریکی را در کل شبکه گسترش می دهد . قدرت اصلی آیت محصول وابسته به جریانات الکتریکی است .

در صورتی که برد یخچال آسیب ببیند ، تولید گاز ممکن نیست . از این رو مواد غذایی در یخچال به فساد کشیده می شوند . فعالیت برد ، موتور ، کشو و … همگی در ارتباط با یکدیگر هستند . اگر یک بخش از این سیستم آسیب ببیند ، عملکرد دیگر قطعات محصول نیز به مشکل بر می خورد .

در ادامه اجزای برد یخچال ساید را معرفی می کنیم ، با ما همراه شوید .

برای تعمیر لوازم خانگی در تهران و کرج می توانید با شماره های 09121676785 تماس حاصل فرمایید.

وظیفه برد یخچال ساید

مدار و قطعات برد یخچال ساید از قدرتمند ترین تجهیزات الکتریکی این سیستم به شمار می روند . هر یک از قطعات الکتریکی یا مکانیکی در ساختمان یخچال نقش به خصوصی ایفا می کنند . برد یخچال مهم ترین قطعه الکتریکی در یخچال ها است ، که علاوه بر کیفیت بالا ، نیروی لازم برای حرکت دیگر قطعات نیز تأمین می کند .

با وجود این قطعه در یخچال ها ، آسیب به مدار اصلی جریان به حداقل می رسد . از این رو قطعات الکتریکی محصول حتی در شرایط بد مکانیکی از عملکرد قدرتی برخوردار می شوند . از وظایف اصلی مدار و قطعات برد یخچال ساید می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • کنترل دما : مدار و برد یخچال ساید مسئول کنترل دمای داخلی یخچال است . آنها با استفاده از حسگر های دما ، دمای داخلی را اندازه‌ گیری می کنند و با تنظیم فعالیت کمپرسور و سیستم خنک کننده، دمایی مطلوب در سر تا سر یخچال به گردش در می آورند .
  • کنترل فن : مدار و برد یخچال ، کنترل فن‌ های خنک ‌کننده را بر عهده دارند . آنها متناسب با نیاز محصول ، فن ‌ها را روشن و خاموش می‌ کنند ، تا دمای داخلی یخچال در محدوده مطلوبی نگه داری شود .
  • کنترل برودت: مدار و قطعات برد یخچال ساید مسئول کنترل برودت در بخش ‌های مختلف یخچال است . آنها با کنترل فعالیت کمپرسور و توزیع هوا این وظیفه را به سرانجام می رسانند .
  • کنترل صدا : مدار الکتریکی ساید ها ، مسئول کنترل سطح صدا در حین عملکرد یخچال هستند . آنها با کنترل فعالیت قطعات ، سطح صدای تولید شده را کاهش می‌ دهند .
  • کنترل نور : برد یخچال ساید مسئول کنترل نور های داخلی یخچال می باشد . این محصول با کنترل فعالیت سیستم های روشنایی ، ایمنی تجهیز را در سطحی پایدار حفظ می کنند .

مدار و قطعات برد یخچال ساید مسئول کنترل و مدیریت عملکرد محصول هستند . بایستی از خرابی های سیستم جلوگیری کنید . تداخل در سیستم های داخلی یخچال ، باعث کاهش راندمان محصول می شود . با نظارت بر عملکرد آن ها بر سلامت عمومی محصول بیفزایید .

وظیفه برد یخچال ساید

اجزای اصلی برد یخچال ساید

مدار و قطعات برد یخچال ساید مطابق با تکنولوژی های روز جهانی طراحی شده است . این محصول برتر حتی با وجود عوامل آسیب زا همچون رطوبت ، گرما و آب می تواند اتصالی قدرتمند بین یخچال و شبکه اصلی جریان به وجود آورد .

برد یخچال ساید دارای اجزای مختلفی است . هر یک از ابزارآلات تشکیل دهنده محصول ، وظیفه به خصوصی برعهده دارد . از اجزای اصلی مدار و قطعات برد یخچال ساید می توان موارد ذیل را نام برد :

  • برد کنترل ( Control Board ) : این برد مسئول کنترل عملکرد کلی یخچال است . در صنعت ، این قطعه را به عنوان مغز یخچال نیز در نظر می گیرند . از وظایف برد کنترل می توان به ؛ تنظیمات دما و تنظیمات برنامه‌ های خاص را اشاره کرد .
  • برد فن ( Fan Board ) : این برد ، مسئول کنترل فن‌ های داخلی یخچال است . فن‌ ها برای گردش هوا در داخل یخچال و تسریع فرایند خنک کنندگی استفاده می ‌شوند . برد فن ، سرعت زمان روشن و خاموش شدن فن ‌ها را تنظیم می نماید .
  • برد سنسور ( Sensor Board ) : این برد سنسور دما و رطوبت را کنترل می ‌کند . حسگر ها اطلاعات لازم را در مورد دما و رطوبت داخلی یخچال برای برد کنترل می فرستند ، تا تنظیمات مناسب برای نگهداری مواد غذایی اعمال شود .
  • برد کمپرسور ( Compressor Board ) : این سیستم ، کنترل کمپرسور یخچال را برعهده دارد . کمپرسور مسئول فشرده‌ سازی و گرمایش مبرد در یخچال است .

مدار و قطعات برد یخچال ساید در کنار یکدیگر تاثیرات مثبتی بر ایمنی و سلامت محصول می گذارند . با وجود این قطعه الکتریکی برتر ، امکان بروز خطا در یخچال های ساید به حداقل می رسد .

اجزای اصلی برد یخچال ساید

چرا برد یخچال ساید از کار می افتد ؟

مدار و قطعات برد یخچال ساید با سایز یخچال های موجود در بازار فرق می کند . این محصول نتیجه ادغام چندین نوآوری برتر ، اما سازگار است . در برخی موارد دستگاه نمی تواند آن طور که باید در برابر عوامل آسیب زا تاب بیاورد . در نتیجه برد الکتریکی آن از کار می افتد .

خرابی برد ها باعث ناکارآمدی یخچال و خراب شدن مواد غذایی می شود . سیستم الکتریکی محصول نمی تواند در برابر مشکلات سخت تاب بیاورد . از کار افتادگی برد یخچال ساید دلایل بسیاری دارد . در موارد ذیل به صورت جداگانه به توضیح آن ها می پردازیم :

  • خطا های الکتریکی : وجود مشکل در سیستم برق می ‌تواند باعث قطع شدن برق و خاموشی برد یخچال شود . این مشکل به علت خرابی در قطعات الکترونیکی و کابل‌ های جریان اتفاق می افتد .
  • خرابی برد : برد یخچال ممکن است ، خراب شده و نتواند صحیح عمل کند . این مشکل به علت خرابی در قطعات الکترونیکی ، تراشه ‌ها یا اتصالات اشتباه مدار و قطعات برد یخچال ساید رخ می دهد .
  • وجود مشکل در سیستم خنک ‌کننده : اگر سیستم خنک ‌کننده یخچال به درستی کار نکند ، برد صدمه می بیند . علل اصلی بروز این مشکل ، وجود خرابی در کمپرسور و فن خنک کننده است .

چرا برد یخچال ساید از کار می افتد ؟

سخن پایانی

تعمیرکار گروپ از برترین موسسات خدماتی در حوزه تعمیر و سرویس ابزارآلات خانگی و صنعتی است . این شرکت به صورت اینترنتی نیز در فضای مجازی فعال است . با مراجعه به وب سایت ما ، می توانید مستقیما سوالات خود را راجب عملکرد محصولات الکتریکی از تکنسین ها بپرسید .

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید و انتخاب بهترین پودر لباسشویی

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *