Search
Close this search box.

تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی از نظر عملکرد دستگاه

چکیده محتوا این صفحه

تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی از نظر عملکرد دستگاه

درون بازار دو نوع جاروبرقی کمپرسوردار و معمولی‌ به چَشم می خورد . در ارزیابی تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی باید بگوییم ، در نمونه ی اوّل جهتِ جمع کردن گرد و خاک از کمپرسور یا پمپ هوا استفاده شده است . همین موضوع هم به نوبه خود موجب افزایش قدرت مکش آن ها به نسبت جاروبرقی معمولی می گردد ‌.

به عبارتی اکتفاء به فناوری هایی جدید در این دستگاه موجب شده ، تا توانِ فشار هوای بسیاری را تجربه کنند ‌. ما در این مطلب تفاوت جاروبرقی های کمپرسوردار و معمولی را از جنبه هایی گوناگون بیان خواهیم کرد . لطفاً همراه ما باشید ‌، تا بیشتر با تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی آشنا شوید .

بیشتر بخوانید: عیب‌ یابی یخچال ساید بای ساید

این دو نوع جاروبرقی چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند ؟

درون سازه نوعِ کمپرسوردار از تکنولوژی هایی جدید و به روز استفاده شده است . در این تکنولوژی با بهره گیری از فشار هوای تولید گردیده در کمپرسور مکش ایجاد می گردد ‌.

این موضوع تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی را از نظر عملکردی رقم می زند ‌. این تفاوت ها به حدی می باشد ، که گاهاً افراد خرید جاروبرقی های کمپرسوردار را به معمولی ترجیح می دهند .

بررسی خصوصیات جاروبرقی های کمپرسی و معمولی بیانگر این مسئله است ، که نوع کمپرسوردار دارای ویژگی های ریز می باشد ؛

  1. صدایی کمتر
  2. توانِ مکش قوی
  3. تجربه خرابی کمتر
  4. میزان مصرف انرژی کمتر
  5. رعایت مسائل بهداشتی بیشتر
  6. توزیع‌ کمتر گرد و خاک درون هوا

ما در ادامه متن تمامی موارد ذکر شده ، را توضیح خواهیم داد ‌. البته بهتر است ، پیش از بررسی تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی ، شما را با نوع کمپرسوردار بیشتر آشنا کنیم .

این دو نوع جاروبرقی چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند ؟

با جاروبرقی کمپرسوری آشنا بشوید !

جاروبرقی های کمپرسوری وسیله ای اکترونیکی می باشد ، که از تکنولوژی کمپرسور و پمپ هوا جهتِ مکش زباله ها و گرد و خاک بهره می گیرد . تکنولوژی کمپرسور فناوری جدیدی است ، که در دستگاه های برقی بسیاری چون ؛ یخچال و فریزر ، کولر و … مورد بهره گیری واقع می شود ‌.

این تکنولوژی توانِ مکش دستگاه را افزایش خواهد داد . به همین دلیل خرید این جارو ها به اشخاصی که دنبال مدل های پُرقدرت و با مکش بالای جاروبرقی می‌ باشند ، پیشنهاد می ‌گردد .

کمپرس جهتِ افزایش فشار مورد استفاده قرار می گیرد . در واقع کمپرسور درون این جاروبرقی ها موجبِ افزایش فشار و توانِ مکش جاروبرقی‌ خواهد شد .

به همین خاطر مهم ترین تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی در قدرت مکش گرد و خاک خلاصه می شود . البته این نوع از دستگاه ها با همدیگر تفاوت هایی دیگر هم دارند ، که در ادامه متن بیان می داریم .

جارو ها از نوع کمپرس دار چگونه کار می کنند ؟

این نوع از جارو ها شبیه به جاروبرقی معمولی کار می کند . البته این مسئله بسیار مهم را در نظر بگیرید ، که در دِل این نمونه از دستگاه ها از پمپ هوا یا کمپرس استفاده می شود . شیوه کار با این قبیل از جاروبرقی ها و فرآیند بهره گیری از آن چون مراحلی می باشد ، که در جاروبرقی های معمولی سپری می گردد . پس تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی از نظر فعالیت چندان قابل توجه نیست !

 

جارو ها از نوع کمپرس دار چگونه کار می کنند ؟

 

بیشتر بخوانید: تعمیر بخاری

بررسی تفاوت این دو نمونه جاروبرقی از جهات مختلف

جاروبرقی یکی از وسیله های بسیار پُرکابرد است . اگر که از دیدگاه کاربران به موضوع بنگریم ، این دستگاه ها تفاوت هایی شایان با یک دیگر دارند . بعضی از کاربران به توانِ مکش جاروبرقی‌ توجه بسیاری دارند . ولی برخی از آن ها به میزان مصرف انرژی دستگاه و موارد این چنینی توجه می کنند .

ما در این قسمت از مطلب خود ، تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی را از جهات گوناگونی بررسی خواهیم کرد . لطفاً در ادامه با ما همراه شوید !

  1. صدایی کمتر

صدای بسیار جاروبرقی برای تمامی ما آزار دهنده است . این گونه شما مجبور هستید ، که از جاروبرقی خود تنها در ساعاتی خاص استفاده کنید . تولید صدای کمتر درون جاروبرقی کمپرسوردار یکی دیگر از تفاوت های این دو جاروبرقی « کمپرسوری و معمولی » است .

در واقع تمامی ما به هنگام خرید یک جاروبرقی به صدای برخواسته از آن توجه می کنیم . غالباً جاروبرقی های جدید صداهایی کمتر به نسبت نمونه های قبلی تولید می نمایند . حال مدل های کمپرسوردار از جاروبرقی های معمولی سبقت گرفته است .

پس با این اوصاف متوجه می شویم ، که یکی دیگر از تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی در کم صدا بودن نمونه های کمپرسوری خلاصه می شود .صدایی کمتر

  1. توانِ مکش قوی جاروبرقی‌

یکی از مهم ترین معیارها که به هنگام خرید جاروبرقی به واسطه ی کاربران مطرح می شود ، توانِ مکش جاروبرقی‌ است . بعضی از کاربران حتی این ویژگی را به عنوان مهم ترین و اساسی ترین قابلیت یک جاروبرقی می دانند ، که یکی از اصلی ترین تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی است .

قطعاً هرچه که توانِ مکش بیشتر باشد ، تمیز نمودن سطوح آسان تر و سریع تر انجام می شود . به عبارتی می توانیم ، چنین اظهار نظری داشته باشیم ، که به دلیل استفاده از کمپرسور در دِل این نوع از جاروبرقی ها به نسبت انواع معمولی توانِ مکش بالایی دارد .

سطوح گوناگون به مقدار مکش متفاوتی به منظور تمیز نمودن ، نیازمند است . حال توجه ننمودن بدین مسئله امکان دارد ، که منجر به کم شدن مکش جاروبرقی‌ گردد . فرش ، پارکت ، سرامیک و موکت ، هریک با توان مکندگی خاصی تمیز خواهند شد .

درون جاروبرقی ها قابلیتی وجود دارد ، که مقدار مکش به واسطه ی کاربران قابل تنظیم است . به عبارتی یکی از حائز اهمیت‌ ترین تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی قدرت مکش بیشتر زباله ها توسطِ انواع کمپرسوردار است .

  1. تجربه خرابی کمتر

جاروبرقی کمپرسوردار به نسبت جاروبرقی معمولی به انجامِ تعمیرات کمتری نیازمند هستند . این نیز یکی دیگر از تفاوت های این دو مدل جارو است . به عبارتی در دسته اوّل از کمپرسور استفاده شده و میزان فشار کمتری به موتور دستگاه وارد می شود .

چنانچه که فشار زیادی به موتور این وسیله وارد شود ، شما شاهد بروز جرقه از دستگاه خواهید بود . درون جاروبرقی نوعِ اوّل چنین علائمی بسیار کمتر دیده می شود . پس نیاز نخواهد بود ، که شما در طول روزها نگران خرابی و تعویض موتور جارو باشید .

چنانچه که شما شاهد نشانه های سوختن موتور جاروبرقی بودید و نتوانستید مدّت زمانی بیشتر از دستگاه استفاده نمایید ، به احتمال بسیار توانِ موتور دستگاه کافی نمی باشد ‌. در چنین شرایطی توصیه می کنیم ، یک جاروبرقی با موتور قدرتمند تر یا نمونه های کمپرسوردار را جهتِ خرید انتخاب نمایید .

پس یکی از حائز اهمیت ترین تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی در خرابی آن ها خلاصه می شود . البته خرید جاروبرقی با موتوری قدرتمندتر هزینه ای بیشتر به نسبت جاروبرقی معمولی می طلبد .

تجربه خرابی کمتر

  1. میزان مصرف انرژی کمتر

اگر که بگوییم انواع کمپرسوری به نسبت معمولی انرژی کمتری را مصرف می کند ، به گزافه نیست . با اکتفاء به استفاده ای پی در پی از جاروبرقی در خانه ها ، انتخاب نمونه های با مصرف انرژی کمتر اهمیت شایانی دارد .

بنابراین اگر که شما می خواهید ، یک جاروبرقی کم مصرف را خریداری کنید ، انواع کمپرسوردار می تواند ، گزینه ایده آلی باشد . البته امکان دارد ، شما تصور کنید ، که جاروبرقی های کمپرسوری به دلیل استفاده از کمپرسور میزان مصرف انرژی بیشتری دارد .

پس یکی دیگر از تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی در میزان مصرف انرژی خلاصه می شود ، که در اکثر مدل های کمپرسوردار رتبه A است .

بیشتر بخوانید: تعمیر تلویزیون

  1. رعایت مسائل بهداشتی بیشتر

نکته قابل توجه این است ، که در جاروهای کمپرسوری به رعایت نکات بهداشتی توجه بسیاری می شود .

برای بسیاری از بانوان تمیز نمودنِ مخزن دستگاه یا تعویض کیسه یکبار مصرف آن چالش برانگیز خواهد بود . به ویژه اگر که شما مشکل تنفسی داشته باشید .

در انواع جاروبرقی کمپرسوردار علاوه بر توانایی مکش پرقدرت زباله ها ، آن ها را در یک دیگر فشرده می کند . نهایتاً زباله ها درون مخزن مقدار فضای کمتری را اشغال خواهند کرد .

بنابراین یکی دیگر از تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی در رعایت مسائل بهداشتی بیشتر توسطِ انواع کمپرسوردار خلاصه می شود .

رعایت مسائل بهداشتی بیشتر

 

  1. توزیع کمتر گرد و خاک درون هوا

اگر که شما آلرژی تنفسی دارید و در خانه شما افراد مسن یا کودک است ، قطعاً از خطر ذرات معلق درون هوا اطلاع دارید . متأسفانه با شروع کار جاروبرقی میزانی از گرد و خاک کشیده شده توسطِ دستگاه در هوا پخش می شود . نهایتاً مشکلات تنفسی به بار می آورد !

این مشکل در مرحله نخستین به واسطه ی فیلتر دستگاه کنترل می گردد ، ولی میزان اندکی گرد و خاک امکان دارد ، که از فیلتر گذر کند . در نتیجه به دستگاه تنفسی شما راه یابد .

تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی بیان کننده این است ، که چنین مشکلاتی در جاروی کمپرسی کمتر دیده می شود . درون جاروبرقی کمپرسوری گرد و خاک کشیده شده به درون مخزن به سرعت توسطِ کمپرسور متراکم گردیده و نمی تواند ، به سوی فیلتر رود .

نکات بسیار مهم در زمان خرید جاروبرقی کمپرسوردار

امکان دارد ، که شما نتوانید از نظر ظاهری تفاوت میان جاروبرقی کمپرسوردار و معمولی‌ را تشخیص دهید . پس در این مورد از فروشندگان محترم سؤال کنید .

علاوه بر این ها و در توجه به تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی باید لوازم جانبی همراه این دستگاه کامل باشد . به طول سیم جاروبرقی دقّت کنید و آن را متناسب با پریز خود و محیطی که قرار است ، تمیز گردد انتخاب بنمایید .

 

تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی

 

سخن آخر

ما در طول این مطلب از خود به تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی پرداختیم . پس اگر که شما به دنبال خرید یک جاروبرقی با صدایی کم ، توانِ مکش بالا ، تجربه خرابی کمتر ، مصرف انرژی مناسب و … هستید ، جاروبرقی کمپرسوردار می تواند ، بهترین انتخاب باشد .

جاروبرقی کمپرسوردار به نسبت نمونه های معمولی قیمت بیشتری دارد ، که در برابر مزیت های آن قابل توجیه خواهد بود . چنانچه که روزی جاروبرقی کمپرسوردار شما با مشکل رو به رو شد ، با توجه به سیستم پیچیده این دستگاه ها بهتر است ، که توسطِ افراد متخصص عیب جویی شود . همانند ؛ تعمیرکارانِ مجرب و کار آزموده گروپ !

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر لوازم خانگی سامسونگ

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *