Search
Close this search box.

دلایل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

چکیده محتوا این صفحه

دلایل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی به عنوان یک مشکل بزرگ برای این دستگاه شناخته شده و توسط بسیاری از کاربران گزارش می شود .

عدم آگاهی مصرف کنندگان در رابطه با این تکنولوژی و همچنین عدم رعایت نکات مختلف ، سبب شده تا با این مشکل مواجه شویم . در این مقاله یک سری نکات کلیدی جهت رفع این مشکل را گرد آوری کرده ایم ، خواهشمندیم با ما همراه شوید و از کدر شدن ظروف خود هنگام شستشو ظروف جلوگیری نمایید .

چرا با کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی مواجه هستیم ؟

دلایل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی متفاوت خواهد بود . این عوامل را به صورت دقیق برایتان تشریح خواهیم کرد ؛

1 . استفاده از مقدار زیادی شوینده : استفاده از مقدار بیش از حد شوینده ممکن است ، باعث جمع شدن رسوبات و سایر آلودگی‌ها درون دستگاه شود و این موضوع باعث کدر شدن ظروف خواهد شد .

2 . نوع آب شهری : در صورتی که آب شهری شما دارای مقدار زیادی کلر و کلسیم باشد ، با این مشکل یعنی کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشوی مواجه خواهیم بود .

3 . عدم استفاده از مواد نرم کننده آب : استفاده از مواد نرم کننده ، جهت کاهش سختی آب می‌تواند به جلوگیری از کدر شدن ظروف و ایجاد لکه‌ها کمک کند .

4 . مدت زمان بیش از حد استفاده از دستگاه : در صورتی که به صورت مداوم از دستگاه استفاده کنید ، در عملکرد آن ، اخلال وارد شده و آسیب زیادی به ظروف وارد می شود .

5 . استفاده از آب با درجه حرارت بالا : شستشو با آب گرم و به همراه مقدار زیادی حرارت ، قطعا ظروف را کدر خواهد کرد .

بخوانید: نحوه شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

روش های کاربردی برای جلوگیری از کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

جهت ممانعت از کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی روش های زیر فوق العاده کاربرد دارد ؛

1 . استفاده از مقدار مناسب شوینده و نرم کننده آب .

2 . تنظیم برنامه شستشوی مخصوص و مناسب با ماهیت ظروف .

3 . تمیز نگه داشتن دستگاه و لوله‌های آب .

4 . استفاده از آب نرم یا آب منعقد کننده .

5 . قرار دادن ظروف با بهترین شکل ممکن درون دستگاه .

6 . تعریف برنامه شستشوی مناسب با در نظر گرفتن نوع ظروف و مقدار آلودگی آن‌ها .

7 . عدم قرار دادن ظروف پشت سر یکدیگر و جلوگیری از تماس ظروف با یکدیگر و خطر خراشیده شدن آن‌ها .

8 . استفاده از محلول‌های تمیز کننده مخصوص ظروف کدر شده .

روش های کاربردی برای جلوگیری از کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

شوینده مناسب جهت رفع کدری ظرف در ماشین ظرفشویی

یکی از روش های کاربردی جهت جلوگیری از کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی بهره مندی از شوینده مناسب است . برای رفع کدری ظروف در ماشین ظرفشویی ، می‌توانید از شوینده‌های خاصی استفاده کنید . به موارد زیر توجه کنید ؛

1 . شوینده‌های با اسیدیته قوی : این نوع شوینده‌ها عملکرد خوبی در حذف رسوبات و کدری ظروف دارند .

2 . شوینده‌های با ترکیب اکسیژن : این نوع شوینده‌ها دارای عملکرد بالایی در حذف لکه‌ها و کدری ظروف هستند .

3 . شوینده‌های با افزودنی سیلیکات : این نوع شوینده‌ها معمولاً حاوی افزودنی سیلیکات هستند ، که به طور خاص برای تمیز کردن و رفع کدری ظروف طراحی شده‌اند .

4 . شوینده‌های با ترکیب آنزیم‌ها : این نوع شوینده‌ها با استفاده از ترکیب آنزیم‌های طبیعی عملکرد خوبی در حذف لکه‌ها و کدری ظروف دارند .

5 . شوینده‌های با قابلیت نرم شدن آب : شوینده‌هایی با این خصوصیت به طور خاص برای مناطق با آب سخت و کدر استفاده می‌شوند . این نوع شوینده‌ها باعث نرم شدن آب می‌شوند و به طور موثری از کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کنند .

در هر صورت ، قبل از استفاده از هر نوع شوینده‌ای برای ماشین ظرفشویی ، بهتر است دستورالعمل را به دقت مطالعه کرده و مطابق با نکات مربوطه ، از آن ها استفاده نمایید ‌.

نکات مهم برای جلوگیری از کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

برای جلوگیری از کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی ، باید نکاتی را مد نظر قرار دهیم ؛

  • استفاده از مقدار کافی پودر یا مایع ظرفشویی با توجه به میزان آلودگی ظروف : اگر ظروف آلوده نیستند ، از مقدار کمتری شستشوی پودر یا مایع ظرفشویی استفاده کنید .
  • استفاده از برنامه شستشوی مناسب برای نوع ظروف : برای ظروف آشپزخانه مانند سینی ، قابلمه و تابه ، برنامه شستشوی سنگین و درجه حرارت بالا مناسب است ، اما برای ظروف شیشه‌ای ، برنامه شستشوی حساس و با درجه حرارت کمتر مناسب است .
  • تمیز کردن ظروف قبل از قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی : حتی اگر ظروف آلوده به نظر نمی‌رسند ، باید آنها را با آب ولرم و صابون ظرفشویی تمیز کرد .
  • استفاده از شیرآلات گرمایشی برای تأمین آب گرم : میزان فشار آب ورودی به شیرآلات وابسته است و بایستی به آن توجه شود . به همین دلیل برای برطرف کردن کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی بایستی به آن ها توجه داشت .
  • قراردادن ظروف در ماشین ظرفشویی به نحو مناسب : ظروف باید به گونه‌ای در ماشین ظرفشویی قرار گیرند ، که همه نقاط آنها با آب ، پودر یا مایع ظرفشویی تماس داشته باشند .
  • عدم قرار دادن ظروف فلزی و آلومینیومی در ماشین ظرفشویی : این نوع ظروف ممکن است ، با عوامل شیمیایی موجود در شستشوی پودر یا مایع ظرفشویی واکنش نشان دهند و کدر شوند .
  • استفاده از مواد نرم‌کننده آب برای جلوگیری از تشکیل سختی آب : این مواد باعث کاهش میزان سختی آب شده و به کاهش احتمال کدر شدن ظروف کمک می‌کنند .

این نکات به خوبی مانع از کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی خواهند سد و بایستی به آنان توجه شود .

چه ظرف هایی را نباید درون ماشین ظرفشویی گذاشت؟

جهن جلوگیری از کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی ، بعضی از ظروف و لوازم خانگی را نباید در دستگاه ماشین ظرفشویی قرار داد . به موارد زیر توجه کنید ؛

1 . ظروف پلاستیکی : بسیاری از ظروف پلاستیکی دارای سطحی ناصاف هستند ، که می‌تواند در دستگاه ماشین ظرفشویی چرخش موثری ایجاد نکند . حتی امکان شکستن ظروف پلاستیکی وجود دارد .

2 . ظروف فلزی ، فلزات قابل زنگ و آلومینیوم : بسیاری از ظروف فلزی ، فلزات قابل زنگ و آلومینیوم می‌توانند در دستگاه ماشین ظرفشویی خراشیده شوند و دچار خدشه شوند .

3 . ظروف سرامیکی با طرح‌های حساس : ظروف خزری و سرامیکی با طرح‌های حساس ممکن است در دستگاه ماشین ظرفشویی شکسته شوند ، یا طرح آن‌ها از بین بروند .برای جلوگیری از کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی حتما باید به خوبی جنس و متریال تشکیل دهنده آن ها را بشناسیم .

4 . لوازم آشپزخانه فلزی : بعضی از لوازم آشپزخانه فلزی ، مانند پلاک‌های گریل و تابه‌های تفلونی ، نباید در دستگاه ماشین ظرفشویی قرار داده شوند ، زیرا احتمال شسته نشده و خراشیدگی آنان وجود دارد ‌.

5 . محصولات چوبی : لوازم آشپزخانه چوبی ممکن است در دستگاه ماشین ظرفشویی شکسته شوند و از بین بروند .

6 . لوازم آشپزخانه بزرگ و سنگین : لوازم آشپزخانه بزرگ و سنگین مانند قوری ، ماهیتابه و ظرف‌های گلدونی نباید در دستگاه ماشین ظرفشویی قرار گیرند ، زیرا این اشیاء سنگین بوده و ممکن است باعث خراشیده شدن دستگاه شوند .

7 . لوازم آشپزخانه حساس : لوازم آشپزخانه حساس‌تری مانند پیاز‌کن ، فرآورده‌های شیشه‌ای ، و لیوان‌های کریستالی نیز نباید در دستگاه ماشین ظرفشویی قرار داده شوند .

کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی زمانی رخ می دهد ، که ما نکات مهم را رعایت نمی کنیم . برای رفع این مشکل بایستی ابتدا باید ها و نباید های ماشین ظرفشویی را بدانیم .

کلام آخر

در صورتی ‌که با کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی مواجه شدید ، بایستی رویه خود را در رابطه با استفاده از این محصول تغییر دهید .عدم رعایت نکات کلیدی باعث بروز آسیب در دستگاه و ظروف خواهد شد . برای برطرف کردن مشکلات ایجاد شده در ماشین ظرفشویی مجموعه تعمیرکار گروپ در کنار شماست و خدمات مختلفی را به شما ارائه می نماید .

بخوانید: تعمیر کولر گازی تک الکتریک

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *