Search
Close this search box.

رفع ارور e8 در لباسشویی دوو

چکیده محتوا این صفحه

رفع ارور e8 در لباسشویی دوو

رفع ارور e8 در لباسشویی دوو موضوع مورد بحث در این مقاله است . e8 یکی از خطاهای غیر رایج در انواع ماشین لباسشویی اتوماتیک از جمله لباسشویی دوو می باشد ، که اغلب بیانگر ایراد در برد یا موتور دستگاه است ، البته این خطا به علل دیگری نیز ظاهر می شود ، که در این مقاله به شرح تمام علل و راه حل های برطرف کردن آنها می پردازیم .

بررسی ارور e8 در لباسشویی دوو و رفع آن

اگر مالک ماشین لباسشویی دوو هستید ، ممکن است به طور ناگهانی متوجه متوقف شدن دستگاه و ارور e8 روی صفحه نمایش آن شوید ‌. این ارور از ارورهای بسیار مهم در لباسشویی است ، که باید فورا نسبت به رفع ارور e8 در لباسشویی دوو اقدام نمود .

این کد در بیشتر اوقات نشانه ی خرابی و اختلال در موتور و قطعات وابسته به آن می باشد ، از آنجایی که موتور مهم‌ترین قطعه هر دستگاه الکتریکی است ، باید بلافاصله نسبت به تعمیر آن اقدام نمود . به محض مواجه شدن با این کد ، دستگاه را از برق بکشید ، با یک تعمیر کار متخصص برای عیب یابی و تعمیر دستگاه تماس بگیرید .

در ادامه مقاله با ما همراه شوید ، تا تمام دلایل پدیدار شدن این کد و راه های رفع ارور e8 در لباسشویی دوو را برای شما شرح دهیم .

بیشتر بخوانید: علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

عدم توازن لباس‌ها علت کد e8 و رفع آن

اگر در نمایشگر لباسشویی خود کد e8 را مشاهده کردید ، فورا دستپاچه یا نگران نشوید ، شاید یک علت ساده مانند عدم توازن لباس در دیگ لباسشویی عامل هشدار دادن آن است . اگر لباس ها بیش تر از ظرفیت دستگاه باشد ، به موتور فشار زیادی وارد می شود و صدا های نابهنجاری از موتور می شنویم و همزمان کد e8 روی نمایشگر دستگاه نمایان می شود ‌.

برای رفع ارور e8 در لباسشویی دوو ناشی از عدم توازن لباس ها ، اگر کلید ها فعال است ، دستگاه را خاموش کنید ، وگرنه آن را از برق بکشید ، تا باز شدن درب صبر کنید ، سپس لباس ها را بیرون بیاورید .

برای خالی کردن آب دستگاه ، فیلتر زیر دستگاه را باز کنید ، تا آب جمع شده خالی شود . سپس به اندازه گنجایش دستگاه به طور یکنواخت درون آن لباس بریزید .

در زمان کار با هر ماشین لباسشویی در هر مدل و برندی به یاد داشته باشید ، که لباس ها با خیس شدن سنگین تر و وزن آنها دو برابر می شود ، پس در زمان استفاده از ماشین لباسشویی به حجم لباس ها توجه نمایید و نصف آن را با لباس پر کنید .

اگر حجم لباس ها به اندازه ظرفیت دستگاه است ، حتما لباس ها به طور یکنواخت درون آن پخش نشده اند . در واقع یکنواخت قرار ندادن لباس ها سبب لرزش دستگاه ، عدم چرخیدن دیگ لباس خواهد شد ، که این دو عامل به موتور و سیم کشی دستگاه آسیب می رسانند .

برای برطرف کردن کد خطا e8 در لباسشویی دوو به علت نامتوازن بودن لباس ها ، حتما همانند راه حل بالا ، دستگاه را خاموش کنید و مجددا لباس ها را با نظم بیشتری در هر دو سوی دیگ قرار دهید .

عدم توازن لباس‌ها علت کد e8 و رفع آن

 مشکل در اتصالات موتور علت کد e8 لباسشویی دوو و رفع آن

اگر اتصالات لباسشویی دوو ایراد پیدا کند و قطع شود ، این کد ظاهر می شود . موتور این دستگاه مجهز به اجزای گوناگونی است ، که این بخش ها توسط سیم ها به هم وصل می شوند .

اگر به هر دلیلی یکی از سیم ها قطع شود ، کارکرد دستگاه مختل شده و ارور e8 به شما هشدار می دهد . برای رفع ارور e8 در لباسشویی دوو به دلیل قطع اتصالات حتما باید از تعمیرکاران متخصص لباسشویی دوو کمک بگیرید .

بیشتر بخوانید: تعمیر تلویزیون

خرابی کلکتور علت ارور e8 لباسشویی دوو و رفع آن

کلکتور یک حلقه مسی استوانه ای شکل می باشد ، که بخشی از موتور دستگاه محسوب می شود . در دو سوی حلقه مسی کلکتور زغال‌ های کربنی موتور نصب شده اند . وظیفه این قطعه انتقال جریان برق به سایر بخش های دستگاه و حرکت آرمیچر ها و دیگر اجزای دستگاه می باشد .

اگر این دستگاه خراب شود ، با ارور e8 مواجه می شویم ، و فعالیت تمام قطعات لباسشویی از کار می افتد ، برای رفع ارور e8 در لباسشویی دوو به دلیل این مشکل باید از تکنسین های با سابقه و حرفه ای کمک بگیرید .

خرابی کلکتور علت ارور e8 لباسشویی دوو و رفع آن

خرابی تاخو علت ارور e8 در لباسشویی دوو و رفع آن

تاخو نیز همانند کلکتور یکی از اجزای حیاتی موتور می باشد که به نام سنسور هال نیز معروف است . تاخو جزئی از سیستم اتوماتیک دستگاه می باشد ، که در قسمت چرخان آن نصب گردیده ، تا کارکرد موتور را تنظیم و چک کند .

اگر به هر دلیلی تاخو خراب شده باشد ، چرخش آن اشتباه یا دور موتور بیشتر یا کم تر از حد استاندارد می شود . برای رفع ارور e8 در لباسشویی دوو به دلیل خرابی تاخو باید حتما با مراکز تعمیر معتبر تماس بگیرید تا قطعه را تعمیر یا با قطعات اورجینال تعویض کنند .

خرابی زغال موتور علت ارور e8 و رفع آن

زغال کربنی نیز یکی دیگر از اجزا اصولی و مهم دستگاه دوو است ، که هر گونه مشکلی در آن کارکرد دستگاه را مختل نموده و ارور e8 را نمایان می کند .

زغال موتور در واقع یک نوع رسانای حرارتی می باشد ، که به تدریج اثربخشی آن کم شده و نیاز به تعویض دارد . پس برای رفع ارور e8 در لباسشویی دوو ناشی از این مشکل ، زغال کربنی باید عوض شود .‌

باید خاطر نشان کرد ، که زغال دوام بسیار زیادی دارد ، ولی اگر از دستگاه به خوبی مراقبت و استفاده نشود ، دوام آن کاهش می یابد .

بیشتر بخوانید: عیب یابی کولر گازی

خرابی برد علت ارور e8 و رفع آن

برد یکی از اجزای بسیار مهم ماشین های اتوماتیک می باشد ، که وظیفه آن تنظیم یا مدیریت همه فعالیت های لباسشویی می باشد . اگر برد خراب شود ، مشکلات زیادی در قسمت های مختلف شستشو مانند آبکشی ، خشک کن ، تخلیه آب و … ایجاد می شود ‌.

اگر هر گونه ایرادی در برد یا ارتباط میان آن و موتور پیش بیاید ، با خطای e8 مواجه می شویم . رفع ارور e8 در لباسشویی دوو به دلیل ایراد در برد ، فقط باید توسط تکنسین های حرفه ای و مجرب انجام گیرد ، تا با توجه به وضعیت برد آن را تعمیر و تعویض کنند .‌

خرابی برد علت ارور e8 و رفع آن

سخن پایانی

مقاله رفع ارور e8 در لباسشویی دوو توسط تیم تعمیر حرفه ای و مجرب شرکت تعمیرکار گروپ نوشته شده است . اگر به دنبال یک مرکز تعمیر در دسترس ، حرفه ای ، ماهر و مجرب هستید ، که در کمترین زمان و با قیمت مناسب ، ایراد لباسشویی شما را برطرف کند ، به سایت تعمیرکار گروپ مراجعه نمایید .‌

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *