Search
Close this search box.

علت صدای زیاد یخچال چیست؟

چکیده محتوا این صفحه

علت صدای زیاد یخچال چیست؟

گاهی اوقات شاهد صداهای زیاد و نامطلوبی از یخچال و حتی فریزر هستیم. علت صدای زیاد یخچال چه می باشد؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟ با ما همراه باشید تا، به بررسی علل و دلایل صدای بالای یخچال فریزر بپردازیم.

یخچال فریزر ها بخش ثابت و اصلی درون هر آشپزخانه ای هستند. این وسیله فوق العاده کاربردی و مهم روزانه پذیرای مواد غذایی متعدد و متنوعی است که، درون آن قرار داده می شود تا، خیال ما را، از فاسد نشدن این مواد غذایی راحت و آسوده خاطر نگه دارد.

 

دلایل صدا ی زیاد در یخچال های فریزر ساید بای ساید

علت صدای زیاد یخچال و فریزرهای ساید بای ساید به دلایل متعددی بستگی دارد. به مرور زمان ممکن است شاهد ایجاد اصوات کوتاه و یا حتی بسیار بلند در یخچال و فریزرهای ساید بای ساید شوید. این امر یک امر بسیار تجرب ناپذیر است که برای تمامی یخچال فریزرها اتفاق خواهد افتاد.

همانگونه که، گفته شد علت ایجاد اصوات مختلف در یخچال و فریزرهای ساید بای ساید می‌ تواند گوناگون باشد. اولین علت ایجاد اصوات در یخچال و فریزرهای ساید بای ساید ممکن است به علت صدای موتور یخچال فریزر ایجاد شود. موتور یخچال و فریزر به هنگام کار کردن صداهایی تولید می کند.

از جمله علل رایج دیگر ایجاد اصوات در یخچال و فریزرهای سایت بای ساید گاز یخچال است. به هنگام جریان و گردش گاز درون لوله‌ های گاز یخچال و فریزر، این گاز اصواتی را، از خود صادر می کند که، ممکن است شما نیز این صداها را، بشنوید.

درون یخچال و فریزرهای ساید بای ساید تکنیکی برای یخ زدایی پیاده سازی شده است. به این تکنیک فراست یخچال و فریزر گفته می‌ شود. ممکن است در اثر عملیات فراست و یا یخ زدایی یخچال و فریزر اصوات و صداهایی از خود بروز دهند. بنابراین، فراست یک علت صدای زیاد یخچال به شمار می‌ رود.

بیشتر بخوانید: دانلود دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی دوو

تولید صدا در یخچال در اثر خراب شدن فن های یخچال و فریزر

علت صدای زیاد یخچال بی ارتباط با خراب شدن و فرسوده شدگی در فن های یخچال و فریزر نیست. یخچال و فریزرهای ساید بای ساید دارای چندین نوع فن متفاوت هستند. برای مثال فن موتور یخچال فن کندانسور و فن اواپراتور از جمله این نوع فن‌ ها می‌ باشند.

این سه نوع فن یخچال و فریزرهای ساید بای ساید وظایف متنوعی دارند. همچنین، وجود هر یک از این فن‌ ها به نوبه خود امری ضروری و بسیار مهم، برای حفظ عملکرد و طول حیات یخچال و فریزرهای ساید بای ساید به شمار می رود.

در عین حال گاهی اوقات شاهد بروز عوارض و ایرادهایی مانند از کار افتادگی و یا ایجاد صداهای زیاد از این فن ها می شویم. ایجاد اصوات بالا توسط فن های یخچال و فریزر در اثر ایجاد مشکل در عملکرد این قطعات مهم و اساسی یخچال و فریزر اتفاق می افتند.

تولید صدا در یخچال در اثر خراب شدن فن های یخچال و فریزر

فن موتور یا کمپرسور

هنگامی که، فن موتور دچار آسیب و خرابی شده است، در واقع فن موتور خراب نشده، بلکه خود موتور دچار آسیب گردیده است و صداهای ناهنجاری تولید می کند. در این حالت ممکن است علت صدای زیاد یخچال همین امر باشد و باید نسبت به روغن کاری فن کنار موتور یخچال و یا فریزر اقدام کنید.

فن کندانسور

علت صدای زیاد یخچال را، می توان به فن کندانسور یخچال ربط داد. کندانسور در بخش پشتی یخچال‌ ها قرار گرفته است که، از لوله‌ های مشکی رنگ و خمیده ای تشکیل شده است. وظیفه کندانسور انتقال گاز از بخش بیرونی یخچال به بخش درونی یخچال می‌ باشد.

در تولید یخچال‌ ها و فریزرها به منظور عملکرد بهتر این کندانسور نوعی فن در کنار آن نصب می‌ شود که، به آن فن کندانسور گفته می شود. گاهی اوقات این فن خراب شده و صداهای زیادی تولید می کند. در این حالت تنها راه حل تعویض این قطعه از یخچال است.

 

فن اواپراتور یا فن یخچال و فریزر

ممکن است علت صدای زیاد یخچال هیچ یک از موارد فوق نباشد. در این صورت باید از سالم بودن فن اواپراتور مطمئن شد. وظیفه فن اواپراتور که، در بخش پشتی یخچال و زیر کاور آن قرار دارد سرد نمودن کلیه نقاط یخچال است.

به عبارت دیگر برای این که، تمامی بخش‌ های درونی یک یخچال سرد شوند، حتماً فن اوپراتور باید به خوبی عمل نماید. در صورتی که، گاهی اوقات صدای برخورد یک وسیله‌ و یا شی ایی به یخچال را، می‌ شنوید ممکن است فن اواپراتور یخچال دچار آسیب شده باشد.

 

تولید صداهای ناهنجار توسط موتور یخچال و فریزر

یک علت صدای زیاد یخچال را، می توان به نحوه عملکرد موتور یخچال و فریزر ارتباط داد. موتور در سه حالت کلی اقدام به ایجاد صدا و اصوات ناهنجاری می‌ کند. اولین حالت در تولید صدا توسط موتور مربوط به نحوه کار خود موتور می‌ باشد.

نوعی پیچ‌ ها در اطراف موتور یخچال وجود دارند که، وظیفه نگه داشتن آن را، بر عهده دارند. ممکن است در حالت دوم شاهد ایجاد اصوات زیاد توسط این پیچ‌ های نگهدارنده شویم. در حالت اخیر و حالت سوم ممکن است رله موتور یخچال دچار آسیب شده باشد و همین امر به تولید صداهای زیاد منجر شود.

به هنگام تولید یخچال و فریزرها موتور تعبیه شده بر روی این وسایل سرمایشی به طور میانگین حدود ۱۰ سال عمر مداوم خواهد داشت. پس از گذشت این مدت زمان و ایجاد اصوات ناهنجار توسط موتور یخچال باید نسبت به تعویض این قطعه اقدام نمود.

علت صدای زیاد یخچال ناشی از خراب شدن رله موتور یخچال نیز می باشد. در حالت از کار افتادگی رله موتور یخچال شما صدایی مانند تق تق خواهید شنید. دلیل این امر عدم توانایی راه در اتصال سیم پیچ ها به یک دیگر است. در این صورت نیز، شما حتما باید رله را، تعویض کنید.

یک مورد دیگر می تواند مسبب ایجاد صدای زیاد در یخچال و فریزر های ساید بای ساید شود. در صورتی که، یخچال و فریزر شما دارای یخ ساز است. یخ ساز یخچال هنگام کار کردن صداهایی ایجاد می کند. این صداها به دلیل اهرم و یا موتور می باشند و باید توسط یک تعمیر کار تعمیر شود.

تولید صداهای ناهنجار توسط موتور یخچال و فریزر

کلام پایانی

علت صدای زیاد یخچال ناشی از چندین مورد است. در صورتی که، از عیب یابی یخچال و فریزرهای ساید بای ساید سر رشته ای ندارید، از یک گروه متخصص در این زمینه بگیرید تا، در کم ترین مدت زمان ممکن کلیه مشکلات و ناهنجاری یخچال فریزر شما رفع شوند.

شما به راحتی می توانست کلیه مشکلات و نواقص فنی یخچال و فریزر خود را، با گروه تعمیر کار گروپ در میان بگذارید. تکنسین متخصص این گروه در کم ترین زمان نسبت به رفع مشکلات یخچال و فریزر شما اقدام خواهد کرد.

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *