Search
Close this search box.

عیب یابی فر گاز و نحوه برطرف کردن کدهای خطا

چکیده محتوا این صفحه

عیب یابی فر گاز و نحوه برطرف کردن کدهای خطا

یکی از وسایل اصلی در آشپزخانه ها فرگاز است . این وسایل به کمک برق کار می کنند ، مانند هر وسیله برقی دیگر امکان دارد ، که دچار مشکلاتی بشود . هر مشکلی که ، برای این وسیله به وجود بیاید ، دلایل خاص خود را دارد . برای عیب یابی فر گاز و نحوه برطرف کردن کدهای خطا ، لازم است به افراد متخصص و حرفه ای مراجعه کنید .

در ادامه قصد داریم دلایل و مشکلات رایج در فر گاز ، را مورد بررسی قرار دهیم . شناسایی مشکلات تعمیر این وسیله را ساده تر می کند .

بیشتر بخوانید: تعمیر اجاق گاز و فر

راهنمای عیب یابی فر گاز و نحوه برطرف کردن کدهای خطا

عیب یابی فر گاز و نحوه برطرف کردن کدهای خطا ، به شکل های مختلفی انجام می شود . یکی از خطاهایی که ، در قسمت فر وجود دارد ، خطای کد اف ده می باشد ، بروز این خطا بیانگر داغ شدن بیش از حد محافظ یا میکروکنترلر است و این بخش وظیفه کنترل فر را بر عهده دارد .

زمانی که میکروکنترلر بیش از حد مطلوب داغ شود ، کامپیوتر موجود در ساختار فر گاز همه فعالیت موتور را ، محدود می کند . داغ شدن محافظ کنترل فر دلایل دیگری هم دارد ، عیب یابی فر گاز و کدهای خطا ها همچون اف 10 ، باید به درستی تشخیص داده شود ، تا این کد خاموش شود .

باید گفت در هنگام تشخیص این مشکل لازم است ، مطمئن شوید که در اطراف یا پشت گاز ، وسایل حرارت زا وجود نداشته باشد . در صورتی وسیله ای که ، قابلیت تولید حرارت داشته باشد ، در آن نزدیکی باشد فورا از گاز دورش کنید .

در هنگام عیب یابی فر گاز و نحوه برطرف کردن کدهای خطا ، لازم است دریچه های اطمینان را ، که درون فر وجود دارد بررسی کرده ، از باز بودن آن ها مطمئن شوید . وجود این پنجره ها درون فر موجب می شود ، که گرما به بیرون هدایت شود . در صورتی که مشاهده کنید ، این پنجره ها به هر علتی بسته شده اند ، باید فورا آن ها را باز کنید .

یکی از موارد دیگر که باید در زمان عیب یابی فر گاز باید در دستور کار قرار بگیرد ، مهار کردن سیم های مربوط به ام سی یو هستند ، در این موقعیت می توانید پنل پشتی را ، با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید ، سپس از عدم وجود ذرات سیاه و جدا شدن مهار ها اطمینان حاصل نمایید . پس از بستن پنل پشتی لازم است ، مهارهایی را که ، وجود دارند در محل فر تست کنید .

 

راهنمای عیب یابی فر گاز و نحوه برطرف کردن کدهای خطا

مشاهده خطای اف 30

یکی دیگر از مواردی که ، در عیب یابی فر گاز و نحوه برطرف کردن کدهای خطا حائز اهمیت است ، مشاهده ی خطای اف 30 می باشد . در صورت مشاهده این کد بر روی فر گاز لازم است ، که لازم است گاز را از لحاظ وجود مدار باز مورد بررسی قرار دهید . این مدار باز ممکن است در سیم پیچی پروب سیستم قرار گرفته باشد .

برای از بین بردن این خطا لازم است ، عوض کردن پروب سیستم را در اولویت قرار دهید . در حین بررسی برای رفع این خطا لازم است ، که از داخل جعبه فیوز که در آشپزخانه می باشد ، جریان برق را قطع نمایید. پس از انجام آن باید پنل پشتی فر گاز با کمک پیچ گوشتی باز گردد.

زمانی که ، برای تشخیص ایراد فر گاز اف 30 ، پنل را گشودید ، به دنبال یک کانکتور سفید رنگ باشید . این قطعه متعلق به پروب سنسور است . پیچ های پروب که ، آن را به فر متصل کرده اند را باز نمایید . پروب را باز کرده و بیرون بیاورید . پس از بررسی این قطعه ، آن را با دقت در جای اصلی خود مجددا نصب نمایید .

پروب را نصب کرده و فر گاز را به برق بزنید ، بررسی کنید ببینید آیا مشکل خطای اف 30 از بین رفته یا خیر .

عیب یابی و روشن نشدن فر گاز

در ادامه عیب یابی فر گاز و نحوه برطرف کردن کدهای خطا ، ممکن است با این مشکل مواجه شوید ، که فر گاز شما روشن نشود . برای رفع این مشکل باید با توجه به نوع فر گاز فرایندی را انجام دهید . در صورتی که فر با کمک گاز کار می کند ، لازم است جرقه زن یا پیلوت مورد بررسی قرار بگیرد ، در صورت لزوم تعویض شود .

پیش از تعویض پیلوت مشعل را بررسی کرده و از تمیز بودن آن مطمئن شوید ، در برخی موارد عیب یابی فر گاز و نحوه برطرف کردن کدهای خطا ، به تمیز کردن مرتبط است ، به سادگی مشکل حل می شود .

در صورتی که فر برقی باشد ، تشخیص و تعمیر ، به گونه ی دیگری انجام می گیرد ، در این موقعیت ابتدا المنت حرارتی را بررسی نموده ، در صورت نیاز آن را تعویض کنید .

مشعل و سر شعله را تمیز کنید ، برخی از کد های خطا ناشی از گرفتگی این بخش است . از سلامت پیلوت مطمئن شوید ، دقت کنید آیا جریان گاز وارد فر گاز می شود ، پرتاب جرقه ها به وسیله ی الکترود انجام می گیرد یا خیر .

 

عیب یابی و روشن نشدن فر گاز

سخن پایانی

عیب یابی فر گاز و نحوه برطرف کردن کدهای خطا ، بسیار گسترده است باید با دقت زیادی انجام بگیرد . در این جا با برخی از این موارد به صورت مختصر آشنا شدیم .

با توجه به اهمیت فر گاز در آشپزخانه لازم است ، مشکلات آن توسط افراد ماهر و متخصص بررسی شود . گروه تعمیرکار گروپ با سالها تجربه در زمینه تعمیر فر گاز ، می تواند شما را در این زمینه یاری کند .

زمانی که فر گاز شما با مشکلاتی روبرو می شود ، با توجه به حساسیت این دستگاه لازم است ، مشکل توسط افراد متخصص برطرف شود ، تا از بروز مشکلات جلوگیری شود .

بیشتر بخوانید: دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی اسنوا

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *