Search
Close this search box.

مهم ترین دلایل کار نکردن ماکروفر و نحوه رفع آن

چکیده محتوا این صفحه

مهم ترین دلایل کار نکردن ماکروفر و نحوه رفع آن

مهم ترین دلایل کار نکردن ماکروفر و نحوه رفع آن از مهم ترین مسائلی است ، که کاربران به آن توجه می کنند . امروزه به دلیل مشغله زیاد ، افراد وقت کمتری برای آماده کردن غذا دارند . غذا ها هم به صورت سریع پخت یا نیمه آماده در آمده است .

بهترین وسیله ای که می تواند به شما کمک کند ، یک فر برقی کوچک است که با نام تجاری ماکروفر وارد بازار می شود . که برای افرادی که اجاق گاز فر دار ندارند یا اجاق گاز های تو کار دارند می توانند از آن بهره بگیرند . ماکروفر به کمک المنت ها حرارت تولید میکند ، و باعث گرم شدن و پختن مواد غذایی می شود .

در ساخت این محصول الکترونیکی مانند هر دستگاه الکترونیکی قطعات متعددی بکار رفته است ، که نقش مهمی در راندمان محصول دارند . گاهی دستگاه بدون هیچ دلیلی از کار می افتد یا روشن نمی شود ، با ما همراه باشید ، تا با دلیل اصلی از کار افتادگی آن آشنا شوید .

بیشتر بخوانید: تعمیر ماکروفر

چرا ماکروفر روشن نمی شود ؟

در مقاله مهم ترین دلایل کار نکردن ماکروفر و نحوه رفع آن ، درباره علل روشن نشدن این دستگاه صحبت می کنیم . ماکروفر یکی از برترین تجهیزات الکتریکی در خانه است . این محصول برتر در تامین غذا های آماده و فست و فودی به شما کمک شایانی می کند .

در برخی مواقع دستگاه از کار می افتد . مهم ترین دلایل کار نکردن ماکروفر و نحوه رفع ان در این قسمت مورد بررسی قرار می گیرد . وقتی ماکروفر شما روشن نمی شود ، کابل و دو شاخه آن را بررسی کنید . در صورتی که دستگاه از نظر نوع اتصال مشکلی ندارد ، در اولین فرصت با موسسات خدماتی تماس بگیرید .

شناخت دلایل کار نکردن ماکروفر تنها با مطالعه مقاله میسر نمی شود . با مطالعه این مقاله ، راه حلی موثر برای رهایی از مشکلات دستگاه پیش روی شما قرار می گیرد .

چرا ماکروفر روشن نمی شود ؟

بیشترین دلایل خرابی ماکروفر

مبحث مهم ترین دلایل کار نکردن ماکروفر و نحوه رفع آن ، اطلاعات مفیدی درباره چگونگی رفع مشکلات سیستم در اختیار شما قرار می دهد . ماکروفر بهترین وسیله در آشپرخانه ست ، که در پخت و پز فرآورده های خوردنی به شما کمک می کند .

این دستگاه برتر به علت عوامل محیطی و ساختاری آسیب می بیند . از مهم ترین دلایل کار نکردن ماکروفر می توان به موارد ذیل اشاره کرد ؛

  • خرابی میکروسوئیچ ماکروفر : در این دستگاه قطعه ای قرار دارد ، که با جریان مستقیم برق در ارتباط است . هنگامی که دستگاه درست بسته شود ، به بقیه قطعات اجازه کار کردن می دهد . همچنین پس از زمان پخت ، جریان برق را قطع می کند ، تا به دیگر قطعات آسیب نزند . چنانچه ماکروفر شما روشن نمی شود ، یکی از دلایل آن می تواند خراب شدن میکرو سوئیچ باشد .
  • خرابی فیوز های مایکروفر : خرابی فیوز ها یکی از دلایل از کار افتادن ماکروفر است . در فضای داخلی ماکروفر دو فیوز تعبیه شده است ، که هر کدام برای محافظت از دستگاه در زمان پخت غذا شروع به کار می کنند . فیوز حرارتی ماکروفر هنگامی که دستگاه بیش از حد لزوم گرم شود ، حرارت را تنظیم می کند .

دیگری فیوز سرامیکی است ، که وقتی جریان برق وارد شده به دستگاه دچار نوسان شود ، اجازه ورود به دیگر قطعات را نمی دهد . اگر هر کدام یک از این دو فیوز خراب شود ، ماکروفر از کار می افتد .

  • خرابی دیود : در ماکروفر دیود ولتاژ را بالا می برد ، تا انرژی کافی به مگنترون برسد . مگنترون با ولتاژ کافی غذا را گرم می کند . چنانچه دیود از کار بیفتد دستگاه خاموش خواهد شد .

خراب شدن مگنترون : خراب شدن مگنترون یکی دیگر از دلایل کار نکردن ماکروفر می تواند باشد . این قطعه با دریافت ولتاژ از دیود باعث گرم شدن ماکروفر می شود . اگر این قطعه بسوزد تجهیز از کار می افتد .

مهم ترین دلایل کار نکردن ماکروفر و نحوه رفع آن در موارد بالا نشان دادیم . برای بهبود سلامت عمومی تجهیز بایستی به تعمیر و سرویس آن بپردازیم .

بیشترین دلایل خرابی ماکروفر

علل گرم نشدن ماکروفر و چگونگی تعمیر آن

در این بخش از مقاله به توضیح علل گرم نشدن آن می پردازیم . اگر ماکروفر شما روشن شده اما محفظه داخلی گرم نمی شود ، برنامه پخت ان را چک کنید .

احتمال این که مگنترون سوخته ، وجود دارد . برای بازیابی عملکرد دستگاه به تعویض این قطعه بپردازید . البته در برخی مواقع علت بروز این مشکل مربوط به خازن های ولتاژ است . در دو حالت ممکن توانید با تعویض قطعات اصلی ایمنی را به دستگاه خود ببخشید .

در مطالب فوق درباره مهم ترین دلایل کار نکردن ماکروفر و نحوه رفع آن صحبت شد . توجه داشته باشید که تعمیر بیشتر لوازم الکتریکی و تعویض قطعات آن ، امری تخصصی است .

جهت هر گونه تعمیر یا تغییری در ساختار اصلی ماکروفر به سراغ تکنسین مجرب بروید . هرگز این گونه وسایل را خود تعمیر نکنید . تعمیر ماکروفر به ابزار های مخصوص نیاز دارد .

علل گرم نشدن ماکروفر و چگونگی تعمیر آن

سخن پایانی

در این مقاله با مهم ترین دلایل کار نکردن ماکروفر و نحوه رفع آن صحبت کردیم . زمانی که دستگاه ماکروفر شما روشن نمی شود یا در حین کار خاموش می گردد ، از هر گونه اقدامی جهت تعمیر ان خودداری کنید .

سرویس و تعمیر ماکروفر نیاز به دانش و مهارت است . تنها افرادی می توانند از پس انجام این فرآیند بر آبند ، که در این حوزه مشغول به کار هستند . همکاران ما در موسسه تعمیرکار گروپ ، توامایی تعمیر انواع و اقسام لوازم الکتریکی را دارند . با مراجعه به این مجتمع با پرداخت هزینه ناچیزی ، سلامت دستگاه را بازسازی کنید .

بیشتر بخوانید: عیب‌ یابی ماکروفر

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *