Search
Close this search box.

نحوه تعمیر کوپلر و تیغه مخلوط کن و یاتاقان مخلوط کن

چکیده محتوا این صفحه

نحوه تعمیر کوپلر و تیغه مخلوط کن و یاتاقان مخلوط کن

مخلوط کن دستگاهی است که با عنوان غذا ساز نیز شناخته می شود. امروزه وجود این دستگاه در همه آشپزخانه ها به عنوان یک مسئله ی ضروری محسوب می شود. دستگاه مخلوط کن مانند هر دستگاه دیگری به مرور زمان ممکن است دچار مشکلاتی شود. این مشکلات می تواند، در قسمت های مختلفی از این دستگاه رخ بدهد، در ادامه قصد داریم با نحوه تعمیر کوپلر و تیغه مخلوط کن و یاتاقان مخلوط کن، آشنا شویم. شناخت این مشکلات به تعمیر سریعتر این دستگاه کمک می کند.

بررسی مشکلات و آشنایی با نحوه تعمیر کوپلر و تیغه مخلوط کن و یاتاقان مخلوط کن

یکی از مهمترین مشکلات که، برای دستگاه مخلوط به وجود می آید، عدم چرخ تیغه مخلوط کن می باشد. برای نحوه تعمیر کوپلر و تیغه مخلوط کن و یاتاقان مخلوط کن، باید فرایندی را انجام دهید، تا این مشکل حل شود. زمانی که تیغه دستگاه شما نچرخد، مخلوط کن عملا به عنوان یک دستگاه بلا استفاده و بدرد نخور شناخته می شود.

به همین علت باید برای تعمیر کوپلر و تیغه مخلوط کن و یاتاقان مخلوط کن، هر چه سریعتر اقدام کنید. نچرخیدن تیغه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، برای رفع مشکل این دستگاه باید به شکل حرفه ای، مشکل را تشخیص بدهید.

بررسی مشکلات و آشنایی با نحوه تعمیر کوپلر و تیغه مخلوط کن و یاتاقان مخلوط کن

آسیب دیدگی یاتاقان

یکی از شایع ترین مشکلات، در تعمیر کوپلر و تیغه مخلوط کن و یاتاقان مخلوط کن، مشکل یاتاقان این دستگاه است. در زمان بروز این مشکل می بینیم که مایعات و آب عامل اصلی بروز مشکل هستند، چرا کا به کوپلینگ ها نفوذ کرده و مسیری را طی می کنند و در نهایت یاتاقان های تیغه ی مخلوط کن درگیر کرده اند.

همین امر موجب شده است، که یاتاقان های فلزی پوسیده شوند. این پوسیدگی می تواند به حدی باشد، که مانع چرخش تیغ ها گردد. زمانی که این اتفاق افتاد، دستگاه شما عملا از کار خواهد افتاد.

در چنین مواقعی برای تعمیر کوپلر و تیغه مخلوط کن و یاتاقان مخلوط کن، می توانید با کمک دست چند بار تیغه را، خلاف جهت چرخش آن بچرخانید. در صورتی که  باز هم مشکل حل نشد، چند قطره روغن بریزید و مجددا، سعی در چرخاندن تیغه نمایید.

باید گفت در صورتی که بعد از انجام این فرایند، مخلوط کن شروع به چرخیدن کرد مشکل برطرف شده است. در غیر این صورت لازم است به تعمیرکار مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: دلایل خرابی اسپیکر و باند

آسیب دیدگی یاتاقان

کوپلر (کوپلینگ) موتور خراب شده است

یکی دیگر از موارد مهم در تعمیر کوپلر و تیغه مخلوط کن و یاتاقان مخلوط کن، ایجاد مشکل در کوپلر موتور می باشد. آسیب کوپلر می تواند علت های مختلفی داشته باشد، که شامل: عدم کیفیت بالای کوپلر، پر نمودن بیش از گنجایش دستگاه، استفاده از دستگاه در دراز مدت هم می تواند عامل این خرابی باشد.

تنها راه رفع این مشکل تعویض کوپلر دستگاه می باشد، که یک کار کاملا تخصصی است و بایست توسط تعمیرکار انجام بگیرد.

آسیب دیدگی کابل برق دستگاه

یکی یگر از مواردی که، منجر به تعمیر کوپلر و تیغه مخلوط کن و یاتاقان مخلوط کن، می گردد ایجاد اشکال در کابل برق دستگاه است. در صورتی که هر کدام از سیم های موجود، در دستگاه مخلوط کن صدمه ببینند، عملکرد دستگاه کاملا مختل خواهد شد.

برای از بین بردن این اشکال لازم است، نخست محل سیم ها را به درستی تشخیص بدهید، سپس نسبت به تعمیر آن ها اقدام کنید.

افرادی که در ارتباط تعمیر کوپلر و تیغه مخلوط کن و یاتاقان مخلوط کن، تجربه لازم را ندارند بهتر است، برای رفع این مشکل به یک تکنسین متخصص در این زمینه مراجعه نمایند.

در صورتی که فقط یک سیم صدمه دیده باشد، می توانید با تعمیر آن مشکل نچرخیدن تیغه را حل کنید. اما در برخی از موارد مشکل عمیق تر است و باید کلا یک دستگاه جدید تهیه کنید.

تعویض تیغه مخلوط کن

در برخی موارد مشکل تعمیر کوپلر و تیغه مخلوط کن و یاتاقان مخلوط کن، بسیار عمیق است و لازم است که، تیغه را به صورت کامل عوض کنید.

اولین نکته ای که وجود دارد، انتخاب یک تیغه مناسب از یک برند معتبر است. در صورت انتخاب قطعات تقلبی، نه تنها مشکل مخلوط کن حل نمی شود، که هزینه اضافی را هم پرداخت کرده اید.

در هنگام انتخاب تیغه باید فاکتورهای مختلفی را در نظر داشته باشید، لازم است تیغه انتخابی شما از جنس، ضخامت، سرعت مطلوبی برخوردار باشد. تیغه ای را انتخاب کنید، که در برابر فرسودگی و زنگ زدگی از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

برای عیب یابی و سرویس کوپلر لازم است قسمت های مختلف دستگاه مورد بررسی قرار بگیرند. این اشکالات امکان دارد، به صورت مکانیکی یا الکترونیکی بروز پیدا کنند. معمولا مشکلات کوچک و پیش پا افتاده در وسایل الکترونیکی توسط افراد غیر متخصص قابل تشخیص دادن هستند، برای مشکلات اساسی باید به تعمیرکار مراجعه نمایید.

تعویض تیغه مخلوط کن

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در بالا به بررسی، نحوه درست کردن کوپلر پرداختیم. حال که با این مشکلات آشنا شدیم، لازم است به این نکته اشاره کنیم، که حتی افراد آشنا به تعمیرات، نیز در زمان بروز مشکلات در دستگاه های الکتریکی، باید به تعمیرکار مراجعه کنند.

گروه تعمیرکار گروپ یکی از مراکز تخصصی تعمیر وسایل الکترونیکی منزل می باشد، می توانید با مراجعه به این تیم از خدمات تخصصی آن ها بهره مند شوید.

عدم مراجعه به تعمیرکار متخصص، جهت تعمیر کوپلر و تیغه مخلوط کن موجب می شود، دستگاه های شما آسیب جدی ببیند. در صورت نیاز به تعویض قطعه نیز از قظعات فیک و تقلبی استفاده شود.

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *