Search
Close this search box.

نحوه ریست کردن لباسشویی ال جی

چکیده محتوا این صفحه

نحوه ریست کردن لباسشویی ال جی

نحوه ریست کردن لباسشویی ال جی کار تخصصی و دشواری نیست ، فقط کافی است مراحل این مقاله را دنبال کنید ، تا این کار را به راحتی و بدون وارد شدن آسیبی به ماشین لباسشویی انجام دهید .

همه ما در حین کار با ماشین لباسشویی به خطا هایی بر می خوریم ، یا اینکه به دلایلی قصد متوقف کردن دستگاه را داریم ، در چنین شرايطي باید دستگاه را ریست کرد . در این مقاله با ما باشید تا با نحوه ریست کردن لباسشویی ال جی آشنا شوید .

بیشتر بخوانید: مقایسه کولر آبی و گازی به همراه مزایا و معایب

چه زمانی نیاز به ریست کردن لباسشویی ال جی است ؟

در نخستین بخش از مقاله نحوه ریست کردن لباسشویی ال جی ، شما را با شرایط مجاز برای راه اندازی مجدد ماشین لباسشویی ال جی آشنا می کنیم .

فقط در شرایط بحرانی اجازه ری استارت نمودن دستگاه را دارید ، بنا بر توصیه سازنده ترجیحا ماشین را در زمان فعالیت متوقف نکنید ؛ زیرا از طول عمر آن کاسته می شود . با اینحال اگر در شرایط زیر قرار گرفتید ، اجازه ریست کردن لباسشویی ال جی را دارید ؛

  • دستگاه در زمان شستشو هنگ می کند و صفحه نمایش یک کد خطا را نشان می دهد .
  • در حین کار ماشین لباسشویی ، برق به یک باره قطع می شود .
  • کاربر متوجه شود ، که مدارک مهم یا وسایل خطرناکی ( آسيب رسان به درام ماشین لباسشویی ) را همراه لباس ها درون دستگاه ریخته است ، در چنین شرايطي باید فورا فعالیت ماشین را متوقف کرد و این اشیا را خارج کرد .
  • اگر کاربر برنامه شستشو را اشتباهی انتخاب کرده باشد ، می توان لباسشویی را مجددا راه اندازی نمود .

در چنین شرايطي ریست کردن ماشین لباسشویی مجاز و موجه می باشد ، البته این کار را باید مطابق با دستورالعمل های کارخانه انجام دهید . در ادامه مطلب با ما باشید تا با نحوه ریست کردن لباسشویی ال جی آشنا شوید .

 

چه زمانی نیاز به ریست کردن لباسشویی ال جی است ؟

چرا باید لباسشویی ال جی را ریست کنیم ؟

در این بخش از مقاله نحوه ریست کردن لباسشویی ال جی ، شما را با اهمیت ریست کردن لباسشویی ال جی آشنا می کنيم . بسیاری از افراد تصور می کنند ، که ماشین لباسشویی نیازی به راه اندازی مجدد ندارد ؛ زیرا اکثر مدل های لباسشویی ال جی دکمه راه اندازی مجدد اختصاصی را ندارند !

با توجه به این موضوع بسیاری از کاربران به اشتباه به یکباره ماشین را خاموش می کنند ، یا سیم برق را از پریز بیرون می آورند ، سپس چند دقیقه صبر می کنند و دوباره ماشین را روشن می کنند !

این شیوه متوقف کردن فعالیت ماشین لباسشویی بسیار خطرناک است و صدمات زیادی به دستگاه وارد می کند . انجام این کار فقط در زمانی مجاز است ، که دستگاه به فشردن دکمه های روی صفحه کنترل پاسخی ندهد ، قطع ناگهانی برق منجر به خرابی ماژول کنترل دستگاه اتوماتیک خواهد شد .

در واقع اگر مراحل نحوه ریست کردن لباسشویی ال جی را دنبال کردید و ماشین هیچ واکنشی نشان داد ، آن وقت قطع نمودن منبع برق آن آخرین راه حلی است ، که می توانید انجام دهید ، اما باید در آخرین مرحله به سراغ این کار رفت !

ماشین لباسشویی ال جی در دو مدل مجهز به دکمه ری استارت و بدون این دکمه وجود دارد ، که نحوه ریست کردن لباسشویی ال جی در این دو مدل با هم تفاوت دارد ، در ادامه راجع با ریست کردن هر مدل به طور جداگانه صحبت خواهیم کرد .

چرا باید لباسشویی ال جی را ریست کنیم ؟

ریست کردن لباسشویی ال جی بدون دکمه ریست

در این قسمت از مقاله نحوه ریست کردن لباسشویی ال جی بدون دکمه ری استارت را توضیح می دهیم . برای ری استارت کردن این دستگاه ها مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید ؛

  • ابتدا دکمه Start / Pause را چند ثانیه محکم نگه دارید ، خوشبختانه در بیشتر موارد ، این دکمه کار می کند .
  • در مرحله بعد دستگاه را از برق بکشید و مجددا آن را به پریز وصل کنید و دستگاه را روشن و روی برنامه مورد نظر تنظیم کنید .
  • در آخر این مرحله باید منتظر بمانید ، تا دستگاه آب را تخلیه و چرخه شستشو را کامل کند .
  • در نهایت کار دستگاه به پایان می رسد ، حال درب آن را باز کنید و لباس ها را از آن خارج کنید .‌
  • ماشین لباسشویی به دلایل مختلفی هنگ می کند و ارور نشان می دهد ، ترجیحا پیش از اینکه مجدد از دستگاه استفاده کنید ، با یک تیم تعمیر تخصصی لباسشویی تماس بگیرید .

ریست کردن لباسشویی ال جی با دکمه ریست

برخی از دستگاه های لباسشویی ال جی دارای دکمه ری استارت هستند ، که برای راه اندازی مجدد آنها باید مراحل دیگری را دنبال کنید . نحوه ریست کردن لباسشویی ال جی با دکمه ری استارت بدین شرح است ؛

  • نخستین کار این است که با دکمه Start / Pause ، فعالیت دستگاه را متوقف کنید .‌
  • در مرحله بعد دستگاه را روشن نموده و روی برنامه Cotton قرار دهید .
  • حال باید فورا کلید Temp یا Speed Spin را نگه دارید .
  • در مرحله بعد کلید Level Water یا Function را چند ثانیه فشار بدهید ، سپس دستت تان را از روی دکمه بردارید .
  • این کارها را باید تا هنگامی که علامت T01 روی صفحه نمایش ، دیده شود ، انجام دهید .
  • حال باید منتظر بمانید تا T01 به T02 تغییر کند ، سپس کلید Start را فشار دهید .‌
  • در این زمان باید عبارت ELT را روی صفحه نمایش دستگاه خود مشاهده کنید ، پس از مشاهده این عبارت نوبت به فشردن دکمه ری استارت می رسد .
  • در این حالت ممکن است با ارور هایی مواجه شوید ، که برای رهایی از آنها کلید Temp را چند ثانیه فشار دهید ، تا نشانه EOD روی نمایشگر دیده شود . با بالا آمدن این عبارت باید به شما تبریک گفت ، به درستی ماشین لباسشویی خود را ریست کرده اید .

ریست کردن لباسشویی ال جی با دکمه ریست

سخن پایانی

در این مقاله از تیم تعمیر کار گروپ ، نحوه ریست کردن لباسشویی ال جی بدون‌ نیاز به تعمیرکار را برای شما بیان کردیم . اگر ریست کردن ماشین لباسشویی به دلیل هنگ کردن و ارور انجام گرفته ، برای علت یابی و رفع ارورها حتما از تعمیرکاران حرفه ای کمک بگیرید .‌

شرکت تعمیرکار گروپ با در اختیار داشتن تیم حرفه ای ، مجرب و متخصص در اسرع وقت در تهران و کرج به کمک شما خواهد آمد ، ماشین شما را به درستی عیب یابی و با قیمت مناسب تعمیر خواهد کرد .

بیشتر بخوانید: بررسی نحوه عملکرد جاروبرقی مرکزی و ویژگی های آن

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *