Search
Close this search box.

نحوه شستشوی لباس زیر

چکیده محتوا این صفحه

نحوه شستشوی لباس زیر

شستشوی هر لباس اصول و قواعد خود را ، دارد . به وسیله رعایت قواعد خاص در شستشوی انواع لباس ها ، می توان آن ها را ، مدت زمان بیشتری سالم نگهداری نمود و از وارد شدن آسیب به بافت لباس پیشگیری کرد . لباس زیر نیز ، از این قاعده مستثنی نیست . نحوه شستشوی لباس زیر جزو مسائل بسیار مهم بهداشتی می باشد و با رعایت برخی اصول می توان شستشوی این نوع لباس ها را ، به طور صحیح و کاملا بهداشتی انجام داد . در این مطلب در نظر داریم تا ، به بررسی نحوه صحیح این کار بپردازیم .

بیشتر بخوانید: علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی چیست ؟

اصول و قواعد شستشوی لباس زیر

 

با دانستن و رعایت صحیح نحوه شستشوی لباس زیر و سایر انواع لباس ها ، می توان به افزایش طول عمر ماشین لباسشویی خود کمک نمود و از خراب شدن آن پیشگیری به عمل آورد . لباس های زیر زنانه و مردانه از پارچه های حساسی ساخته می شوند . وارد شدن هر گونه فشار و ضربه ای آن ها را ، خراب می کند .

لباس‌های زیر را ، می‌توان به دو روش سنتی و مدرن یا همان استفاده از ماشین لباسشویی شست . روش سنتی نیز همان استفاده از یک تشت و یا لگن و مقداری آب به همراه شوینده مناسب می‌باشد . به یاد داشته باشید لباس‌های زیر باید به طور روزانه و مرتب تعویض و شسته شوند تا ، از ایجاد هرگونه آلودگی و عفونت‌ها پیشگیری نمایید .

شستشوی لباس های زیر مردانه و زنانه اگر به طور صحیح و بهداشتی انجام شود ، باعث افزایش طول عمر این نوع لباس‌ها می‌گردد . به همین دلیل یادگیری صحیح نحوه شستشوی لباس زیر از اهمیت بسیاری برخوردار است . در ادامه با روش ها و نکات شستشوی این نوع لباس ها آشنا خواهیم شد .

 

اصول و قواعد شستشوی لباس زیر

شستن لباس زیر به روش سنتی

 

منظور از نحوه شستشوی لباس زیر به روش سنتی ، استفاده از یک لگن و یا تشت ، مقداری آب ولرم به همراه کمی مواد شوینده است . می توان از هر دو نوع شوینده پودری و یا مایع در این روش استفاده کرد و با پوشیدن دستکش لباس ها را ، شست . در این روش برخی نکات حائز اهمیت هستند ؛

 

  • دمای آب : دمای آب هرچه بیشتر باشد طبیعتاً شستشوی لباس‌های زیر بهتر و تمیزتر خواهد بود . اما این نکته را ، در نظر داشته باشید که دمای بیش از حد آب باعث آسیب زدن به بافت و تار و پود پارچه لباس زیر می‌شود .

به همین دلیل سعی کنید تا ، لباس‌های زیر خود را به طور مرتب و روزانه و یا حداقل یک روز در میان بشویید تا ، دچار کثیفی بیش از حد نشوند . در این صورت نیازی به دمای بیش از حد آب نخواهید داشت و با یک دمای معتدل و ولرم آب می‌توانید لباس‌های زیر را ، به بهترین شکل بشوید .

  • روش شستشوی صحیح : برای شستن لباس های زیر ، به ویژه اگر از جنس ابریشم و با حریر باشند ، نیازی به چنگ زدن نمی باشد . در این صورت به بافت پارچه آسیب خواهید زد . با دستکش و آب ولرم و شوینده کمی بر روی لباس های زیر دست بکشید تا ، پاک شوند .
  • روش آبکشی کردن لباس زیر : این مرحله از نحوه شستشوی لباس زیر مهم ترین مرحله است . زیرا ، در صورت درست آبکشی نکردن مواد شوینده بر روی لباس زیر باقی مانده و ایجاد حساسیت خواهد کرد .
  • روش صحیح خشک کردن لباس زیر : در هنگام خشک کردن نیازی به فشار وارد کردن و یا اصطلاحا چلاندن لباس زیر نمی باشد . این کار تار و پود پارچه را ، ضعیف می کند . سعی کنید تنها از نور خورشید برای خشک کردن لباس زیر استفاده کنید .

 

 

شستن لباس زیر به روش سنتی

 

شستشوی لباس با استفاده از ماشین لباسشویی

 

نحوه شستشوی لباس زیر به وسیله ماشین لباسشویی برای افرادی مناسب است که ، قصد استفاده از روش قدیمی یا دستی را ، نداشته باشند . اگرچه ، این روش روش سریعی به شمار می‌رود ، اما ممکن است با تجمع میکروب و یا باکتری درون لباسشویی باعث عفونت در افراد بشود .

از سوی دیگر قرار دادن لباس‌های زیر درون لباسشویی همراه سایر انواع لباس‌ها ممکن است باعث شود تا ، لباس‌های زیر کاملاً تمیز نشوند . رعایت برخی نکات در این روش توصیه می شود ؛

 

  • عدم شستن لباس های زیر همراه سایر لباس ها : در صورتی که ، اصرار دارید لباس‌های زیر خود را درون لباسشویی بشویید ، سعی کنید آنها را ، جداگانه بشویید . از قرار دادن سایر لباس‌ها به خصوص لباس‌های خشن درون لباسشویی خودداری کنید .
  • به کار گرفتن کیسه لباس زیر : نحوه شستشوی لباس زیر درون کیسه لباس زیر ، یک روش کاملا ایمن است . با قرار دادن لباس‌های زیر درون کیسه مخصوص شستشوی لباس‌های زیر می‌توانید از ایجاد فشار بیش از حد به لباس‌های زیر و خراب شدن آنها جلوگیری کنید .
  • درجه حرارت : یکی دیگر از نکات مهم نحوه شستشوی لباس زیر دقت به دمای آب لباسشویی است . سعی کنید دمای آب لباسشویی را ، بیش از ۴۰ درجه قرار ندهید تا آسیبی به تار و پود لباس‌های زیر وارد نشود . همچنین ، تعداد دورهای چرخش ماشین لباسشویی را ، بیشتر از ۸۰۰ دور بر دقیقه قرار ندهید .

 

خراب شدن ماشین لباسشویی به دلیل لباس زیر

 

نحوه شستشوی لباس زیر در حفظ و نگهداری ماشین لباسشویی بسیار موثری است . گاهی اوقات ممکن است قطهه ای از یک لباس زیر مانند میله نگهدارنده و یا سگک سوتین جدا شده و به درون سوراخ‌های درون لباسشویی وارد شود . در این صورت قطعاً ماشین لباسشویی دچار آسیب خواهد شد .

با رعایت نکاتی که ، در بالا ذکر شد هیچ کدام از این موارد باعث خرابی ماشین لباسشویی نخواهند شد . اما در صورت بی‌احتیاطی و یا هر مورد دیگری ، اگر ماشین لباسشویی دچار آسیب و خرابی شد ، حتماً باید به یک گروه متخصص و کار آشنا مراجعه کرد .

 

کلام پایانی

 

نحوه شستشوی لباس زیر بر افزایش طول عمر ماشین لباسشویی تاثیر گذار است . در صورت خراب شدن و یا آسیب دیدن قطعات ماشین لباسشویی ، باید به گروه تعمیر خبره و با سابقه مراجعه نمود تا ، در صورت نیاز قطعات ماشین تعویض شوند . عیب یابی و رفع مشکلات ماشین لباسشویی ، نیازمند تخصص و دانش است .

تعمیرکار گروپ با داشتن متخصصان کارآزموده ، در وهله اول ماشین لباسشویی شما را ، عیب یابی می نمایند . این گروه از خبره‌ترین گروه‌های تعمیراتی موجود در پایتخت می‌باشند . جهت اطلاعات بیشتر به وبسایت این گروه مراجعه نمائید .

 بیشتر بخوانید: نحوه شارژ گاز یخچال فریزر

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *