Search
Close this search box.

نحوه شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

چکیده محتوا این صفحه

نحوه شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی بهترین راهکار بوده و برای از بین بردن آلودگی های موجود بر روی پارچه ها و لباس های سفید گزینه ایده آلی است ‌، امروزه اکثر خانواده‌ها برای شستن لباس‌های سفیدشان از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند . اما فرآیند پاکسازی به همین سادگی نبوده وبایستی اقداماتی را انجام دهید . در ادامه نکات مهم را در خصوص این امر ارائه می نماییم .

آیا شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی کار خوبی است ؟

ماشین لباسشویی به عنوان یک وسیله کارآمد برای شستشوی لباس‌ها به شمار می‌آید . این وسیله می‌تواند به راحتی لباس‌های سفید را شستشو دهد و زمان و انرژی شما را صرفه‌جویی کند .

همچنین ، ماشین لباسشویی قابلیت تنظیم دمای آب ، حالت شستشو و مدت زمان را داراست و این امکان را به شما می‌دهد ، تا انواع لباس‌ها را بدون نگرانی از خراب شدن ، شستشو دهید . به همین دلیل ابزاری کارآمد جهت شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی به شمار می آید ‌.

اما توجه داشته باشید ، که برخی از لباس‌های سفید مانند پارچه‌های حساس و یا لباس‌هایی که نیاز به شستشوی دستی دارند ، باید به صورت جداگانه و با دست شسته شوند و انداختن آن ها در لباسشویی کار غلطی است ‌. همچنین ، در هر صورت قبل از شستشو باید برچسب دستورالعمل شستشو را بررسی کرده و به دقت عمل کنید تا لباس‌های سفید شما هیچ گونه آسیبی نبینند .

نکات مهم جهت شستشوی لباس سفید در ماشین لباسشویی

شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی باعث شده ، تا به راحتی قادر به زدودن آلودگی ها روی چنین پارچه هایی باشیم . اما برای حفظ سفیدی و شفافیت لباس ، باید توصیه های زیر را رعایت کنید ؛

1 . جداسازی رنگ‌ها : بهتر است که لباس سفید را از لباس‌هایی که قابلیت رنگ دهی دارند ، جدا کنید .

2 . استفاده از ماده شوینده مناسب : برای لباس سفید ، از ماده شویندهٔ مناسبی که برای لباس‌های سفید ساخته شده است ، استفاده کنید . برای پاکیزگی بهتر می توانید به سراغ سفید کننده هم بروید ، البته به شرطی که لباس کاملا یک دست سفید باشد .

3 . درجه حرارت : دمای آب و همچنین دمای خشک کن ماشین لباسشویی را به صورت مناسب تنظیم نمایید .

نکات مهم جهت شستشوی لباس سفید در ماشین لباسشویی
4 . استفاده از مواد افزودنی سفید کننده : برای حفظ سفیدی لباس‌های سفید ، می‌توانید از مواد افزودنی سفید کننده مانند سفید کنندهٔ اکسیژنی استفاده کنید .

۵ . تنظیم درجه حساسیت لباس : همانند دیگر لباس‌ها ، باید برچسب مراقبت از لباس را بررسی کنید ، تا اطمینان حاصل شود که آیا لباس سفید قابل شستشو با ماشین لباسشویی است ، یا نه و از دمای مناسب برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی استفاده نمایید .

۷ . برنامهٔ شستشوی مناسب : برای حفظ پارچه و هم چنین حداکثر کردن تمیزی و پاکیزگی لباس سفید هنگام شستشو ، لازم بوده تا حتما به سراغ برنامه شستشوی مناسب بروید ‌.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر لوازم خانگی سامسونگ

چه نوع پارچه سفیدی را می توان با لباسشویی شست ؟

شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی با یک سری محدودیت نیز مواجه است ، اکثر پارچه‌های سفید می‌توانند با ماشین لباسشویی شسته شوند ، اما برخی پارچه‌ها به دلیل حساسیت و یا خاصیت خود ، نیاز به شستشوی دستی یا استفاده از دستگاه خاص دارند . در ادامه ، چند نوع پارچهٔ سفید را که می‌توانند با ماشین لباسشویی شسته شوند ذکر می‌کنم ؛

  • پارچه های پنبه‌ای : پارچه‌های سفید پنبه‌ای در تی‌شرت ، پیراهن ، شلوار ، ماکسی و.. . بکار می روند ، هیچ گونه محدودیتی جهت استفاده از لباسشویی ندارند .
  • پارچه های لینن : پارچه‌های سفید لینن ، مثل پیراهن لینن ، شلوار لینن و.. . نیز با ماشین لباسشویی شسته می‌شوند .
  • پارچه های پلی استر : مثل پیراهن و شلوار پلی استر نیز قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند . در واقع پلی استر به راحتی درون لباسشویی شسته می شود ، بدون آن که آسیبی ببیند ‌‌.
  • پارچه‌های نخی : لباس سفید نخی شامل تی‌شرت ، پیراهن ، شلوار و.. . را هم می‌توان با ماشین لباسشویی شست . اما برای کاستن مقدار آبرفت آن ، بهتر بوده دمای شستشو را کاهش دهید و زمان را به کمترین میزان ممکن برسانید .

لازم به ذکر است که برای هر نوع پارچه ، باید به دستورالعمل و نکات خاصی توجه داشت . همچنین ، برای جلوگیری از از بین رفتن رنگ سفید ، حتماً حواستان به جداسازی لباس‌های رنگی و سفید از هم باشد . با رعایت این نکات شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی بدون هيچ گونه‌ مشکلی انجام می شود ‌.

دمای مناسب برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

درجه حرارت مناسب جهت شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی ، بستگی به نوع پارچه ، همچنین ترکیبات ماده شوینده استفاده دارد . با این حال ، در کل ، به طور معمول ، دمای مناسب برای شستشوی لباس‌های سفید در ماشین لباسشویی ، بین 30-60 درجه سانتیگراد است .

برای پارچه‌های نرم و حساس مثل پنبه ، لینن و نخ ، دمای آب باید در محدودهٔ 30-40 درجه سانتیگراد باشد . اما برای پارچه قوی‌تر و خشن‌تری مثل پارچه‌های ساتن دمای آب می تواند ، تا ۶۰ درجه سانتیگراد افزایش یابد .

در نهایت ، برای جلوگیری از خراب شدن لباس‌های سفید ، می‌توانید در دستورالعمل شستشوی هر لباس سفید به دقت توجه کنید و دما و برنامهٔ شستشوی مناسب را برای هر لباس در نظر بگیرید . دما نیز فاکتوری بوده که بنا به دستور العمل های موجود برای هر پارچه ، تعیین می شود ‌.

دمای مناسب برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

شوینده مناسب جهت شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی ، بهترین شوینده‌ها عبارتند از ؛

  • شوینده دارای اکسیژن : این نوع شوینده حاوی اکسیژن فعال است ، که به خوبی روی لباس‌های سفید عمل می‌کند و باعث پاک شدن آن ها می‌شود . همچنین ، این نوع شوینده باعث جلوگیری از آبرفت پارچه‌های سفید نیز خواهد شد .
  • شوینده با ویژگی‌های سفید کننده : برخی از شوینده‌ها دارای ویژگی‌های سفید کننده هستند که باعث جلوگیری از زردی لباس‌های سفید می‌شوند . این نوع شوینده‌ها حاوی برخی از مواد شیمیایی مثل سولفات ، هیدروژن پراکسید و یا برخی از آنزیم‌ها می باشند .
  • شوینده مناسب برای پارچه‌های نرم و حساس : اگر لباس سفید شما از جنس پنبه ، لینن و یا نخ باشد ، می‌توانید از شوینده‌های خاصی استفاده کنید ، که به هیچ عنوان بافت پارچه را خراب نمی کنند و مناسب چنین پارچه هایی هستند ‌.
  • شویندهٔ خانگی : شما همچنین می‌توانید از شوینده خانگی مثل سدیم کربنات به عنوان شوینده برای لباس‌های سفید استفاده نمایید . برای تهیه آن ، 3 قاشق غذاخوری سدیم کربنات را در آب گرم حل کنید و سپس این ترکیب را جهت شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی استفاده نمایید .

شوینده مناسب جهت شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

مشکلات شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی ، ممکن است با برخی مشکلات همراه باشد . به برخی از این مشکلات و راه حل های آن ها توجه کنید ؛

  • آبرفت پارچه‌های سفید : اگر لباس‌های سفید شما پس از شستشو با ماشین لباسشویی آبرفت داشتند ، دمای آب را کمتر کرده یا از ماده شوینده مناسب استفاده کنید . همچنین ، توصیه می‌شود قبل از شستشو ، لباس‌های سفید خود را از لباس‌های رنگی جدا کنید .
  • لکه‌های رنگی روی لباس : در صورتی که لباس سفید شما دارای لکه‌های رنگی است ، می‌توانید از ماده شوینده با ویژگی‌های پاک کننده و سفید کننده استفاده کنید . همچنین ، قبل از شستشو ، می‌توانید لباس خود را به مدت ۳۰ دقیقه در محلول وایتکس و آب گرم قرار دهید .
  • کاهش سفیدی لباس‌ها : در صورتی که لباس سفید شما پس از قرار گرفتن در لباسشویی براقی و درخشانی روز اول خود را از دست داده است ، می‌توانید از شوینده با ویژگی‌های سفید کننده استفاده کنید . همچنین برخی از روش‌های خانگی ، مثل استفاده از سدیم کربنات نیز برای رفع این مشکل ، کاربردی است ‌.
  • کم شدن عمر لباس‌های سفید : شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی به صورت مکرر ممکن است ، باعث کم شدن عمر آن ها شود . برای جلوگیری از این مشکل ، بهتر است از دستورالعمل‌های نگهداری لباس‌های سفید و شستشوی منظم آنها پیروی کنید .

با رعایت توصیه های فوق ، می‌توانید از مشکلات شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی جلوگیری کنید . البته حتما و حتما بایستی برچسب روی لباس را بررسی و ارزیابی کنید و دستور العمل های مربوطه را دریافت نمایید .

کلام آخر

شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی نیاز رعایت نکات متعددی بوده ، که علاوه بر حفظ پارچه در هزینه های شما نیز صرفه جویی می کند . یک ماشین لباسشویی با قدرت شستشو بالا ، گزینه ای مناسب برای شستشوی هر نوع پارچه ای است . برای اطمینان از سلامت دستگاه ، حتما از خدمات تعمیراتی استفاده نمایید .

مجموعه تعمیرکار گروپ روش های مختلفی را بکار می برد ، تا لباسشویی مانند روز اول فعالیت کند و برای پاکسازی انواع پارچه ها مورد استفاده قرار بگیرد .

بیشتر بخوانید: تعمیر کولر گازی هیوندای

درخواست آنلاین تعمیر لوازم خانگی
تکنسین های ما در سریع ترین زمان با شما در تماس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *